Tiden springer vart tar den vägen.

Senaste inlägget var från vår semester, herre gud det är ju över en månad sedan + lite mer. Jag har riktigt legat på latsidan när det gäller Ellas och min träning. Vi har precis genomgått ett löp, som vi väntat på länge. I vanliga fall brukar det vara avklarat under semestrarna. Nu drog det hela vägen in i augusti innan det startade. Däremot har jag börjat hålla en valpkurs, oj vad de är bedårande man blir riktigt valpsjuk. Inte blev det bättre av att Hugo flyttat in hos Sanna. Vilken söt liten pralin han är. Men här blir det ingen valp på många år ännu. Vi har ju både Kazzie och Ella och det räcker långt. Förra helgen var det då dax för Perrohelg i Gränna. Innan dess gjorde jag två träningspass eftersom jag bara måste anmäla mig till lydnadstävlingen där. Trots precis avslutat löp kändes Ella ganska stabil så jag tog ett djupt andetag och anmälde oss även till några officiella tävlingar som kommer framöver. Förhoppningsvis är vi mogna för att ta ett förstapris i lk3. Det är vad jag hoppas i alla fall. Jag och Johan fick skjuss ner till Gränna av maken med bror som på fredagmorgonen drog vidare på begravning medans Johan och jag installerade oss och väntade in resterande gänget i vår stuga. Vi bodde i år i en 6-bädds stuga förutom jag och Johan, Björn och Gina, Katarina och Sanna. Totalt hade vi 6 hundar med oss. Sanna kom med mat så vi kunde fixa välkomstlunch till Kata, Björn och Gina sedan var det ut på lydnadsplanen för att träna. Kul att träffa ett gäng jag inte har hunnit träna med speciellt mycket. Framåt fyra var det sedan dax att ta emot Therese som skulle döma KM i Rallylydnad. En trevlig och rolig bana där tyngdpunkten var på bakdelskontroll. Klockan 18 var det sedan dax för tävlingarna att börja. I lk 3 var det 5 startande ekipage, Monica och Bella började sedan var det jag/Ella, Johan/Chica, KI/Fozzie och sist ut var Helene/Cocos. Kul att se alla ekipage, samlade och duktiga :) Vi lyckades få till alla moment utan att 0:a och hamnade på 176,5 Jättekul, lite misstag här och där men inga större katastrofer. De poängen räckte att hålla de andra stången och vi gick och vann på de poängen, Johan/Chica kom på andra plats och Monica och Bella på 3:dje plats. Hoppas nu att vi kan hålla detta på nästa offentliga tävlng så vi kommer förbi lk3 snart. Direkt var det sedan dax att köra Rallylydnad, kände mig lite stökig i huvudet men skrapade ihop 79 poäng efter att ha missat tidigare självklar skylt :) jaja. Jag var jättenöjd med kvällen. Nu får det räcka för ikväll så lördagen och söndagen får komma i något annat inlägg.

Kommentarer
Postat av: Margareta och Ginnis

79 poäng på rallylydnaden skulle jag ha hurrat för! Men Ginnis nosande har blivit bättre. Bara 3x1 poängs avdrag för nosande senaste tävlingen. Nu ska vi bara undvika sträckt koppel så löser det sig nog så småningom. Men vi blir nog aldrig lydnadschampion.

2012-09-24 @ 17:21:50
URL: http://perroginnis.blogg.se
Postat av: Petra Merci & Ester

Men äntligen lite nytt. Jag har saknat dina inlägg. Var nästan rädd att du slutat blogga . Kul att få läsa om er igen. Vänta inte så länge till nästa gång nu.Kram Petra

2012-10-02 @ 12:41:20
URL: http://www.nogg.se/lufsen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0