Måluppföljning

Mitt i min rapportering från Thailand kommer nu uppföljning av mina mål jag satte i januari 2011. Jag är riktigt nöjd med utfallet, fast kanske jag inte spände bågen tillräckligt, det vet man aldrig i förväg. Nu sitter jag som bäst och funderar på mina mål inför 2012. Men det får bli ett annat inlägg.
Det målet jag hade för 2010 men sedan tagit bort för i år har jag även uppfyllt nämligen att ställa ut Ella med minst en 2:a. Detta lyckades vi ju med gånger 2 i Visby i somras där vi var tillsammans med mina kära vänner Sanna och Katarina. Bäst var när Peppar blev BIR och Ella blev BIM.

Redo att börja tävla lydnad i klass 3 OK
Jag har startat en inofficiell lk3 i Gränna med poäng för ett andrapris genom att missa sättandet, så det resultatet är jag nöjd med. Har även startat en officiell tävling i december där poängen var usla men känslan var bra. Så jag känner mig nöjd och jobbar lidare med detta mål. Reflektionen jag har med mig är att gå från lk2 till lk3 är ett mycket större steg än jag trodde. Framförallt för vår del så har fjärren ställt till det endel.

Bli uppflyttad till lägre spår. OK
Fixade vi fint, dock hade stackars Ella hela pälsen full av kardborrar så hon ville inte sätta eller lägga sig, men poängen räckte :)

Anmält och utfört ett ordinarie viltspår. :) OK
Fixade vi på vår underbara träff på Ugglegården i Skåne. Underbara Ella spårade som tåget, själv var jag helt blåst, hade glömt att det ingick bl.a. en återgång så jag trodde vi var helt fel när Ella följde spåret och jag då vimsade till det för henne.


Kört en rallylydnadstävling OK
Det blev en inofficiell på vårt KM i Gränna, Fick ihop 89 poäng så det gav mersmak

Strukturera upp min hundträning OK
Japp, här har jag blivit mycket bättre men måste snäppa upp mig ännu lite mer,

Att ha kul OK
Helt fantastiskt kul har vi, vet inte vem som tycker det är roligast Ella eller jag. Äntligen har vi fått till träningskompisar på hemmaplan och flera underbara perromänniskor vi får underbart stöd och hjälp från. Tack alla :)



Kommentarer
Postat av: Louise

En god fortsättning på det nya året och lycka till med de kommande hundaktiviteterna! Tillsammans med Ella verkar du ha hittat det som i mitt tycke är det viktigaste - att ha roligt med sin fyrfota vän!/Louise, Isa o Dicho

2012-01-02 @ 11:29:36
URL: http://isaodicho.blogg.se/
Postat av: Monica Johansson

God fortsättning på 2012! Det har ju börjat för er - mål och planering är alltid bra! Träningsglad hund gör en ju alltid på gott humör, och då har man kul! Lycka till!

2012-01-02 @ 23:25:46
URL: http://perro-bella.dinstudio.se
Postat av: Katarina med Zoë

Ser fram emot ett spännande hund-2012!! Att få se din och Ellas framfart, och att det börjar ge lite utdelning för mig och Zoë. 2011 var ett oerhört lärorikt år för min del, sett från min roll som zoëhundförare. Till och med jag kan se vilken resa jag gjort från Rättvik och framåt... Nu känner jag att jag börjar få kläm på det. KRAM

2012-01-03 @ 21:20:51
URL: http://perrozoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0