Vår i luften

Det är sportlov i Stockholm och jag har tagit mig friheten att sitta hemma och jobba. Underbart härligt när man kan gå ut i skogen och ut på isen under promenaderna.
Ella har sedan i fredags varit helt tossig, hon bäddar, bäddar, bäddar går runt med en liten pipmjukis i munnen och ynkar. När vi ska gå ut följer hon oftast med villigt men ska vi ta bilen springer hon gärna tillbaka till trappan och vill in i huset igen, lilla pluttan. Men det sköna är att nu är skendräktigheten alldeles snart över.

Vi hade anmält oss till en tävling i söndags, vi åkte dit mest för träning. Men när Ella kom smygande vid platsliggningen avbröt jag. Också en lärdom för mig. Ur mitt eget perspektiv borde vi fortsatt. Så jag fick boosta upp mitt ego med resterande moment. Men efter att ha lyssnat på träningskamrater innan var det lätt att ta beslutet, ingen avdressering i onödan. Det konstiga var bara att jag själv fick en dipp psykiskt av detta.

Tur nog så var det Ridhusträning på kvällen och Ella var i sitt esse :) Så min självkänsla kom tillbaka, vi kan....

Nu har jag bestämt att vi börjar träna in lk3 moment med förhoppningsvis start i KM Gränna i september. (Hjälp, målet är satt men att gå ut med de tär en annan sak, då blir det så definitivt) Dessutom ska jag tävla appellen/spår i vår.

Så nu har jag börjat planera, vill ni se hur?
Ska försöka lägga upp det på en sida.  för det syns inte om jag lägger in det här tyvärr.
Nej, nu måste här packas, i morgon bär det av till Säfsen. Ella och jag ska ut och åka längdskidor medans de andra 16 åker nerför. Hoppas vädret håller sig så här bra några dagar till.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas ni får det härligt i Säfsen.

Kram Pia,Evita o Thea

2011-03-02 @ 22:21:05
Postat av: Mia & Sasha

Herre Gud, kan Ella åka längdskidor också? Finns det något hon inte kan den hunden? Är nästa års mål för henne att åka Vasaloppet mån tro?;)))

2011-03-03 @ 09:34:17
URL: http://sashachokladnos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0