Sommar och semester

Nu börjar äntligen semestern nalkas, tanken är att jag jobbar en vecka till för att sedan åka bilen ner mot södern för att landa på båten som då ska vara i Bornholm. Men just nu är det mycket som händer både på mitt och makens jobb, så vi får se vad som händer :)
Ella är i höglöp och är allmänt ouppmärksam och kär i alla oskiljningslöst, tikar som hanar, små som stora. Häromdagen träffade vi kompisen Frizbie för att träna. Ella kunde absolut inte fokusera utan kollade bara in Frizbie. Frizbie vill alltid leka med Ella men Ella tycker att spolingen ibland är för mycket. Blev nu överlycklig då Ella vekligen ville...... Jag och Frizbies matte lämnade appellplanen och gick bort (ur syn) till klubbstugan och väntade , väntade och väntade efter säkert en kvart kom de två äntligen. Jag brukar aldrig behöva hålla koll på Ella för hon håller alltid koll på mig, tills nu. Nu var det bara Frizbie. Hoppas detta går över snart så jag får tillbaka min kompis som "bara" vill vara med mig. Både så jag hinner träna till KM i Gränna och att jag kan ha henne lös mest hela tiden.

Uppdateringarna duggar inte tätt, men det har varit mycket med allt och inget. V är ute med båten så fort vi hinner (fast det inte blivit så mycket som man önskar)

På midsommar var vi på Malma Kvarn,  mysigt. Lagom mycket folk, syrran var med oss och det enda barnet som var med var Johan. Maria var med sina kompisar på vårt landställe. Martin med kompis var hemma hos oss. Så det blev att förbereda 3 hushållsmat. Curling brukar det kallas ;)

I veckan "skolkade" vi från jobbet i tisdags då det var över 25 grader varmt och drog ut med båten, Mös, badade, jobbade lite från båten och grillade. Precis en sommardag när den är som bäst. Dock hamnade vi i en skog full av fästingar, usch och fy.
Idag har jag dessutom tagit mig tid att "klä om" hemsidan till sommar.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Det är bara bra för dig att få känna på hur vi andra har det som har hundar som inte bara fokuserar på föraren hela tiden =)

Segla lugnt nu, Peppar hälsar att han gärna träffar Ella nu! fniss

2011-07-01 @ 23:17:57
URL: http://peppar-perro.blogspot.com
Postat av: Petra & Merci

Låter som att ni har det ganska så bra "trots allt"

Och Ellas fokus har du nog snart tillbaks. Vad jag vet så har hon ju en väldigt fokuserad matte. Eller hur. Ha det fortsatt bra i värmen. Kram Petra

2011-07-03 @ 21:57:48
URL: http://nogg.se/lufsen
Postat av: Lisa & Cesar

Härliga sommar bilder på hemsidan! Hoppas ni får en bra seglats. Bornholm låter mysigt.

Kram Lisa & Cesar

2011-07-04 @ 00:45:07
URL: http://perro_cesar.byethost18.com/
Postat av: Nina

Intressant sida du har! Jag har läst igenom några av dina andra inlägg och jag diggar vad jag ser :).

2011-07-12 @ 23:10:09
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0