Ridhusträning

Ibland är jag helt inbiten i det jag sysslar med, trots träningspass både fredag och hela dagen på lördagen hade jag bokat ridhuset för en första träning där jag bjudit in brukshundsklubbens folk för ett träningspass.
Vi blev 10 personer, jättekul. Jag kände igen de flesta (alla utom 1) från klubbens öppna träningar. Det var 2 ekipage från min "nya" träningsgrupp.
Vi körde platsliggning, därefter tränade jag lite fotgående, inkallning med ställande och rutan. Sist men det jag blev gladast för var de 3 apporteringarna jag gjorde. Jag kastade ut apporten när hon vände tillbaka så kastade jag boll bakåt, hon passerade mig, släppte apporten. Tittade på apport och boll valde sedan apporten vände upp och satte sig fot.  Jippi inga 45 gradare eller 2 steg för långt fram. Utan korrekt. Härligt, vilken känsla. Kanske vi är igenom det värsta med apporten. Fortsättning följer.
Ella kändes på trots mycket träning och gjorde snygga rutskick och stannade på inkallningen ok,
Men nu ska vi vila någon dag eller två. Så vi inte tröttnar.

Nu ska vi gå och sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0