På jakt efter de sista 10

Helgen har varit lugn, lite träning  lördagsförmiddag och ridhuset i kväll. I går var jag inne på Canis hemsida och hittade en film angående fotgående, som tog upp vissa problem och hur man skulle träna för att få bort dem. En av dem handlade om att hunden gick för långt ut. Deras tips var att gå parallellt med en vägg och "trycka" in hunden rätt mot sidan. Detta körde jag i ridhuset, När vi gick vid sidan av väggen gick Ella jättefint men vet inte om det blev någon skillnad utan vägg. Vi körde igenom alla moment och kedjade endel. Frittfölj kedjat med läggande som följdes av en fjärr och avslutades med rak inkallning. Hopp och fjärr kedjade vi också ihop. Apporten kedjade jag inte men gjorde momentet 3 gånger och det börjar kännas bättre. Lika så inkallning med ställande. Fick till 3 bra hela moment och ett antal inkallningar fram till ställandet. I morse började Ella pröva att stanna spontant 3 meter efter start och hann även tjuva externbelöningen, så bedrövad körde jag först med bollkastaren och nu var den testfasen borta så jag kunde pröva hela vägen. Nu är det mindre än 2 veckor kvar så jag hoppas innerligt att isen ska försvinna så vi kan träna lite varje dag, det behöver vi.

Kommentarer
Postat av: Peppar

Jag har precis glömt bort hur man gör när man stannar. Jag kan inte göra det på väg mot matte och inte heller på väg från matte. Men jag är himla glad och gullig - tror du det räcker?!

/Peppar

2011-01-24 @ 15:37:45
URL: http://peppar-perro.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0