mål för 2011

Jaha då ska vi börja formulera målen för i år :-)

Redo att börja tävla lydnad i klass 3
Ops, vad säger jag. Det är något jag aldrig trodde jag skulle våga säga men attan, jag måste sikta högt. (ersatte ordet man med jag, titta jag börjar bli tydligare;)

Bli uppflyttad till lägre spår.

Anmält och utfört ett ordinarie viltspår.
Detta känns som en liten utmaning men jag får hoppas jag kan få lite hejarrop och idéer från min idol Micke. Eftersom jag inte provat skott i skogen (sedan MH då det blev en 1:a) så vågar jag inte skriva Viltspårs champion.

Kört en rallylydnadstävling
Officiell eller inofficiell spelar ingen roll men jag är sugen på att prova.

Strukturera upp min hundträning
Genom att fortsätta fokusera och dokumentera träning och framsteg, att ha en "uppstart" när lk3 ska börja tränas med privatträning eller kurs för att komma igång rätt.

Att ha kul
Helst tillsammans med alla härligt roliga människor och hundar vi börjat lära känna.

Idag har vi köpt in två exakt likadana bollar på snöre för att träna lite av Maria övningarna, Fast de var just exakt lika fastnade Ella för en efter ett tag, tokfia. Men svansen gick på henne en lång stund efter att jag avslutat leken, hon var bra sugen på att fortsätta. Vi körde lite hoppstå övningar, nu när jag vet hur det ska göras har jag ignorera att belöna de höga hoppen så efter några hopp fick jag fram fina hopp med frambenen. Sedan jobbade jag vidare genom att kasta godiset bakom Ella för att få iväg henne, nu försöker jag få till att hon gör hoppstå i rörelse mot mig. Vi är snart där, En omgång till så kan vi nog höja kriteriet. med att flytta bort det från mig några meter.

Maria N, Vad gullig du är men Umeå är liiite långt bort för mig, men jag hoppas innerligt att du hör av dig om du kommer neråt mina trakter. Låt fotgåendet ta tid, gör rätt från början så slipper du jobba så hårt som jag fått göra. Fotgåendet är sååå viktigt.

Att träna är kul

Kommentarer
Postat av: Mia & Sasha

Ja, jag kommer ju från dina trakter... För visst är det i Stockholm man kan få se en viftande krullig svans? Så jag är ju där titt som tätt och hälsar på släkten. Det skulle vara väldigt trevligt att träffas någon gång!

2011-01-11 @ 09:11:01
URL: http://sashachokladnos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0