Julen bortstädad

Så, Nu är jul och nyår bortstädad både hemmifrån och från webben. Tänk att det är så mysigt att ställa in julgranen man tycker det blir varmt, ombod´nat och lite extra mysigt men det är lika skönt att kasta ut den. Man hinner tröttna, speciellt när vår tradition är att bära in den den 12 på makens födelsedag. Alla tomtar och pryttlar är också borta ( och vi har tomtar må ni tro. Sedan jag var liten har min faster sytt tomtar en varje jul och alla dessa tomtar sätter jag upp i hallen. Det börjar ju bli några år nu, sådär 22.......

Idag har vi också hunnit med ett träningspass, i ridhus. Jag mötte upp med samma tjejer som jag trände med igår. Fast schäfern kunde inte närvara idag. Vi började och avslutade med platsliggning och däremellan lite gott och blandat. Vid första platsliggningen kröp Ella en bra bit så vi hade helt klart nollat om det varit på tävling. det var bara att gå tillbaka lägga om och sedan gömma sig igen. Andra gången låg hon blickstill och 4 minuter. Dessutom fortsatte jag med lite "Jennyövningar" gå bakom runt, stå på fel sida, klica över osv, Ella låg helt still.
Skönt att få till några platsliggningar i ridhusmiljön med andra hundar. Det mesta utförde Ella bra men ibland kändes hon lite seg. Jag har ju börjat länka ihop de 3 sista momenten. apportering, hopp och fjärren. Gick bra, tränade dessutom på inkallning med ställande med "katapulten" gick sisådär, Ella stannade inte så snabbt som jag skulle önska. Rutan stannade hon en gång för tidigt och backade sedan in i rutan (man kan inte låta bli att le åt henne)

Vi körde även varsin budföring. Den går jättebra men jag håller mig fortfarande på ca 10 m avstånd. Snart börjar det bli dax att få henne att springa längre.

Före och efter träningen fick Ella leka med Rottistiken och de hade jättekul i ridhuset.
Det känns jättebra att träna med dessa tjejer, hoppas bara det är ömsesidigt.

I morgon ska jag och Sanna åka till Kungsör och gå på workshop/föreläsning med Maria Hagström. Vi kommer förhoppningsvis träffa Ann, Biggan och Johan där. Sedan är det dax för vardag igen.
Det är det enda dåliga med att städa bort julen.


Kommentarer
Postat av: Björn B

Du städade lite väl ordentligt när du städade bort din banner också :)

2011-01-08 @ 23:27:12
URL: http://www.backfamily.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0