Boxerpuss

Idag har jag förhandlat med mig själv, tog en förlängd lunch och jobbar igen det i helgen. Tog tillfället i akt och åkte ner till klubben och tränade lite. Fick möjlighet att släppa Ella för lite bus med några andra hundar. Fresbee (rottis) är inga problem, Hon viker sig och uppträder "uppfostrat" enligt Ellas sätt att se det och rolig att leka med. Kaizer (Schäfer) fick idag inte vara med och leka. Däremot en besökande blandiskille och Ambra (boxer). Killen var helt ok men Ambra tog Ella med storm. Helt plötslig var hon i Ellas ansikte och pussade, pussade och pussade. Ella blev helt perplex.
Första mötet med en sann boxer. Bara sååååå härlig. Sedan var hon lika snabbt borta och gjorde annat bus.. Som en virvelvind. Ella undrade nog vad det var hon träffat, eller kanske vad hon blev träffad av.
Sedan gick jag ut på planen körde fjärren, hopp/fjärr, apport/hopp/fjärr, inkallning med ställande/apport/hopp/fjärr. Som ni ser har jag nu äntligen börjat ta tag i kedjningen och egentligen är det alldeles för sent. Varje moment fungerar i vissa fall riktigt bra, i andra fall skapligt men helheten blir halvdan. Måste jobba kedjning lite varje dag fram till dagen D. Som BARA är en vecka bort nu.

Efter detta gick jag in vi körde platsliggning, bredvid boxern 2 meter mellan hundarna i 4,5 minuter med mig gömd, Inga problem (jippi, en av lottningarna i Rättvik har Ella hamnat mellan en boxer och en Peppar ;), vår Peppar) Sedan lite finslip på fritt följ och bara vara i närheten av 3 stora hundar som lekte med sina mattar.
Trevlig, givande och behövligt.
Nu ska här jobbas innan jag ska in till stan och träffa syrran för en bodypump. Så även jag blir helt slut.

Kommentarer
Postat av: pia wennersten

Hoppas du kommer att anmäla dig till Skåne i maj.Skulle vara jättekul att träffas.

Kramar Pia Evita o Thea

2011-01-29 @ 21:25:33
Postat av: Helena & co

Superfin blogg/hemsida du har! Kul att surfa runt lite här, jag komemr tillbaka. Kram

2011-01-31 @ 22:54:31
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Helena igen

Vi skrev visst om varandra (samtidigt på varandras bloggar :))! Jomen tack snälla tävlingsledaren nu var du väldigt snäll ;) Vi har en HEL del att jobba på men det är ju nästa 4 veckor kvar till tävlingen ;) Och jag HAR anmält mig redan så det finns ingen återvändo! Kul att du också skall anmäla då får vi sällskap och kan peppa varann.

2011-01-31 @ 22:59:33
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0