2010 års målredovisning

Nu har jag hittat målformuleringarna jag gjorde i början av 2010.

  • Efter sommaren vara redo för att starta i lydnadsklass II
    Jo jag hade tränat (lite) så jag skulle starta på KM i Gränna första helgen i september.
    Startade även en LK2 tävling i Appollogruppens regi i augusti men då gick vi in bara för att "lära mig" Ella var inte alls redo och poängen blev jättelåg, så låg så jag har faktiskt glömt bort de få vi fick :-) Men jag hade samma hund med mig in som jag gick därifrån med, med glad viftande svans och massor av glädje.
    Det blev ingen start i KM då Ella började halta och resterande höst blev vi ordinerade vila.
  • Startat en appeltävling/spår, Vi har startat 2 appelltävlingar Fick godkänt på första och missade spåret helt på andra, typiskt, för då var jag kaxig nog att tro att vi skulle klara det.
  • Gå ett Viltspår Öppenklass
    Jag har tränat och fått massa hjälp från Micke, Men ännu inte fått till ett bra spår som legat över natten. Dvs 24 timmar. Hon spårar fint och är jättesvår att läsa, både jag och Micke har kliat oss mycket i huvudet hur vi ska angripa problemet, men skam den som ger sig.
  • Prova på Traiball
    Vi har gått en kurs i Traiball vilket var jätteroligt. Ella är som vanligt i sitt esse när hon får jobba och det var inget problem att läras sig putta bollen. Få se om vi kör vidare på detta, kul är det men kanske inte prioriterat just nu.
  • Prova på Rallylydnad
    Vi körde en Rallylydnadsprova på i perroklubbens regi. Roligt och Ella var på hugget. Kändes inte så utmanande för att nå första nivån då vi tränat Ella i lydnad, freestyle och agility. Så hon läser vårt kroppsspråk ganska bra. MEn detta är något jag skulle kunna satsa mer på för att ha kvar glädjen i träningen. För Rallylydnad är roligt.

Nu ska jag fundera ut vilka mål vi ska sätta för 2011 :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0