Regn, regn, regn

Den här helgen hade vi planerat att åka ut på sjön, då det kommer bli lite dålig med det för mig framöver (jag ska iväg på hundaktiviteter två helger i rad). Men när maken messade och sa att vi inte skulle komma iväg pga vädret blev jag mycket funderande. Det var just då sol och helt blå himmel. Men mycket riktigt på bara några timmar tornade molnen upp och det började regna och det regnar ännu ett dygn senare. Lite regn klarar man nog men det hade blåst ordentligt så sjöräddningen hade massor att göra i natt. Då är man glad för beslutet vi tog :)
Istället gick vi ut bara jag och maken och käkade för att fira vår bröllopsdag, Vi har i går varit gifta i 16 år. Oj, känns som några år sedan bara. Jag kom också fram till att vi har känt varandra i halva vårt liv. Underbart :)

Eftersom det inte blev någon seglats hade jag då möjlighet att åka till uppfödarens kennelträff, men efter lite morgonstök, kröp jag ner i sängen igen då huvudet känns tungt. Känner fortfarande av det men nu kan jag inte sova mer. Jag hoppas dock att alla ni som var där hade/har roligt och att jag får träffa er i Gränna om två veckor.
Helt sanslöst i skrivande stund har 92 personer anmält sig till den gemensamma middagen vi ska ha på lördagkväll, jättekul. Hoppas dock att regnet försvinner innan dess.

Nästa helg blir också en hundhelg för då ska jag/Ella, Sanna/Peppar och Katarina/Zõe åka till Visby på utställning. En ny erfarenhet för mig och Ella, VI kommer nog aldrig bli utställningsproffs eller snygghetschampion då jag inte tror detta är en fallenhet för vare sig mig eller min Ella. Hos mig är hon vackrast i allafall, Men främst i skog, mark, vatten och i träning :)


I mitt hjärta ser hon alltid ut så här, underbart vacker.

Men som vanligt tar jag allt jag gör "seriöst" så för att lära mig hur jag ska tänka och vara så har vi gått på några öppna träningar för Gerard O'Shea. Få se om jag kan få till hans tänk på själva utställningen. JAg går givetvis på "nybörjarkursen" men stannar man kvar en liten stund efter den så kommer den avancerade kursen och attans vad fint de hundarna visas i ringen, dit kommer vi nog aldrig. Den som fick mig att våga mig ut i detta vimmel från början är Helene Bertolani, som i Klippan snällt hjälpte mig att komma över den första tröskeln. Nu återstår bara att se hur det går IRL (som ungarna säger, in real life)

Veckan efter ska vi ha hunnit komma så långt som möjligt i lydnadsmomenten för klass 3, för då är det KM. I Gränna har jag, tokig som jag är, även anmält mig till KM i Rallylydnad. Som nattlektyr har jag nu momentbeskrivningarna som finns att hämta på www.sbk.nu som nattlektyr. Men vi får bjuda på oss själv lite.

Efter Gränna har jag lovat mig själv att ta upp viltspåret igen för att försöka mig på några öppenklass spår innan det är för sent (vinter) I det vill jag gå ner och träna skott på klubben, samt träna några spår innan jag anmäler oss till prov. Det är sådant jag ser fram emot.  Självklart ska jag landa alla lk3 moment så att jag kan starta på officiell tävling på ridhustävlingarna i höst/vinter och kanske även starta i Nacka Cup i november om vi hinner.

Förutom allt hunderi ska jag försöka utbilda mig själv med en kurs på högskolan. Så nog finns det att göra i höst, härligt.

Kommentarer
Postat av: Petra Merci & Ester

Hej på dej ! Det är väl bra att vara seriös och träna innan.Men vad gäller utställning så kan det gå rätt bra ändå. Jag hade aldrig någonsin varit på en utställning när jag ställde Merci första gången.Trots det så klarade vi oss bra. Skulle såååå gärna åka till Gotland jag också. Men nu är jobbet igång igen så det är bara att gilla läget.Men nästa år kanske vi kan planera in det ;)

Gränna blir ju av i alla fall,med sor och km i lydnad ;) Ha det så bra och stort lycka till på ön. Kram Petra

2011-08-23 @ 08:29:14
URL: http://nogg.se/lufsen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0