Zigge på besök

Det är alltid lika spännande att få hit en Perro på besök, speciellt när man får rå om den själv, utan mattar och hussar. Även det är kul, men det blir annorlunda när man tar ansvar för en annan hund, liksom.
Zigge har jag ju träffat ett antal gånger nu senast i Kungsör. Även han är en Calmigoshund och son till Ellas syrra Chanja (Pappa är Lucas) 
Den här helgen skulle familjen åka iväg på kryssning för att fira en 70 åring.
Klockan 11:00 kom de hit vi hade bestämt möte på en av ängarna i grannskapet så att de skulle träffas på neutral mark och ta en promenad hem. När vi träffades fick jag och Hagar först gå och fånga in en häst, som rymt ut ur sin hage, det gick utan problem genom att vi tog Zigges koppel och använde som grimma, man får vara påhittig.
Sedan släppte vi hundarna så de fick lära känna varandra med jaga lekar och hopp och studs.

På tomten fortsatte sedan leken och snart släppte jag iväg matte och husse så de skulle få tid att göra sig iordning innan sin kryssning. Första timmen  fick Zigge vara inne, Det märktes att han saknade sin flock lite. Främst genom att han var lite dämpad, ville inte första stunden ta emot godis från mig. Men efter att vi gick på en upptäcksfärd släppte det.



Fina Zigge funderar vart hans flock tagit vägen


Vill du va med mig, bruden?


Ska vi leka med den här bollen, eller?


Om jag lägger mig ner och inte låtsas om bollen, vill du leka med den då?


Lite försiktig är jag nog, måste kolla av först var jag hamnat.

Som ni ser är Zigge en jättefin kille, med underbar päls. En mjuk och signalkänslig kille som gärna uppvaktar Ella på promenad men är inte för påträngande. Få se hur Zigges hanterar längtan efter sin flock i natt ;) och vad morgondagen bär med sig, kanske lite jagalekar.

Kommentarer
Postat av: Peppar

Nog syns det att de är släkt allt!

Men nu packar ni väl inför Skåne??

2011-05-05 @ 21:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0