Underbara dag - pass 6 - Niina - Sättande under gång

Sättande under gång hade jag tänkt lära in på samma sätt som läggande och ställande under gång, med näsa mot nos. Men det tog Niina ur mig under nästa pass.  Istället ska jag göra ett vanligt fotgående göra en halt och kommendera "Sitt". Göra så några gånger sedan minska ner halten till halvhalt för att så småningom kunna kommendera " sitt" under gång. Dock har jag ett problem här. Ella bjuder just nu på sitt liggbeteende och näsr jag körde mitt ssssitt ställde hon sig. Det har blivit för lite sittträning. Får jobba mer på det.

Det blev flertal tillfällen för att bryta och börja om.
Fick då reda på att jag har massor med hyss för mig när jag bryter. Många olika ord och beteenden. Här måste jag också bli tydligare. Hitta ett ord som betyder "hoppas nu blev det fel , ska vi försöka igen"
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0