Oj,oj,oj

Nu bubblar det snart över i huvudet på mig. Så det börjar bli dax att tanka ur ;)
Nu blir det inte riktigt  i tidårning för jag börjar med det enklaste att tanka ur.
Efter 2 dagars full koncentration dristade jag mig att åka iväg till Solna Sundbybergs Brukshundsklubb för att köra en appelltävling spår. Jag hade inte så stora förhoppningar om att vi skulle klara oss. Igår när jag diskuterade med maken så sa jag att jag troligen skulle vara hemma innan han vaknade och i "värsta" fall om det gick bra vid 12-13 tiden.  Först var det lottning, jag drog nummer 2 och tänkte jättebra då behöver jag inte vänta på alla andra innan jag åker hem. Ella går som en dröm plockar pinnar, levererar, vinklar, plockar pinne, levererar , vinklar fel men kommer tillbaka och tar vinkeln för att sedan ta upp och leverera slutpinnen, Häftig känsla. Men hur mycket skulle de dra för felvinkeln.... jag fick 8,5 av ena domaren och 9 av andra. Vilket innebar att "specialmomentet" var fixat oavsett budföringen. Man mste ha 49 poäng och momentet har koeffesient 7. (8,5+9)/2*7 = 61,25.
Så inte kunde jag åka hem. Budföringen gick som jag trodde, Ella springer 20 meter mot mottagaren och vänder sedean om och springer snabbt tillbaka till mig.
Platsliggningen gjordes också ute i hästhagarna och där fick vi full pott 10 poäng. Nu har jag inget val, räknade ut att om jag fick 7,5 i snitt på övriga moment så skulle vi fixa uppflyttning. Inte helt otroligt.

Kvar fanns linförighet, framförgåendet, läggandet under gång, inkallning, apportering och hopp över hinder.
Vi börjar värma upp, jag tar upp en boll och kastar lite för att få igång Ella. Bollen åker ner i ett dike Ella efter kommer upp och HALTAR, attans, Nu var ekipaget före oss klara. känner igenom Ellas ben och hittar massor av kardborrar, Ella har en pälslängd på 3-5 cm så de sitter ganksa fast, sliter loss ett tiotal nu ropar tävlingsledaren för tredje gången.
Ut på plan och berättar om kardborrarna. Får en respit på kanske 30 sekunder, river loss så många jag hinner sedan var det bara att starta. Jaha nu är det väl rökt, tänkte jag. Ella är disträ och vill inte sätta sig. Blir ett flertal dubbelkommandon och när Ella sätter sig ner börjar hon klia sig. Helt kört.....

Lämnar planen, hjälper Ella bort med alla äckliga borrar, sedan går vi upp och fikar i klubbstugan.
Totalt 224 poäng skulle jag behöva jag hade 111,25 med mig till planen, Hade bara hört poängen från en domare på framförgåendet och det var 6,5 .
Sitter och deppar och väntar, lika bra att få reda på resultatet. Tar sin tid så jag börjar känna mig stressad. Bestämmer mig för att resa på mig och åka hem när tävlingsledaren ropar att det är dax för prisutdelning. 8 startande var vi, 2 hoppade av när deras spår inte räckte till, så 6 personer var vi i klubbstugan. Jag gör mig redo att resa mig när de börjar bakifrån. Men vi kom inte  6,5,4, helt otroligt. Då säger tävlingsledaren att sedan är nr 3 uppflyttad, oj vad jag blev glad. Men det var inte heller jag.  MEn sedan blev det min tur. Vi kom på andra plats med totalt 241,75 poäng. Hem åkte jag på små lätta moln. Vilken duktig hund jag har <3

Linförighet                  6/6
Framförgående         6,5/7
Platsläggande              9/9
Inkallning                 9,5/9,5
Apportering                 6/7
Hopp över hinder       6,5/8,5
Platsliggning              10/10
Budföring                    0/0
Spårning                     9/8,5

För uppflyttning krävs 224 poäng.
mmm, nu blir det soffan med en kopp The.
Jag skriver mer om Kent och Nina kursen i kväll, men jag kan ge en förhandsinfo om att jag är jättenöjd ;)

Kommentarer
Postat av: Ulrika

GRATTIS igen till uppflyttningen!!!

2011-04-17 @ 13:36:56
URL: http://calmigos.se
Postat av: Katarina med Zoë

GRATTIS!!! Duktig hund och en jäkla inspirerande och duktigt hundförare!!!

2011-04-17 @ 13:42:46
URL: http://perrozoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0