Perroträff under underbar sol

4 året i rad som jag och Ella åker till Gränna, med oss hade vi Johan och vi åkte givetvis tillsammans med Sanna och Peppar. Den här gången körde Sanna vilket var jätteskönt speciellt på hemresan, men det var knappt vi fick plats i bilen. Hela "cafét" hade vi med oss. Innan vi åkte rastade vi hundarna och de lekte snabba jagalekar i hästhagen. Lasta in allt i bilen sedan bar det av. Vi hamnade i stuga 13 granne med Helene, Helene, Katarina och Susanne med 7 hundar :-) mycket gott sällskap. När jag släpper ut Ella ur bilen ser jag att hon haltar, surt sa räven. Men jag kunde inte se någon sticka, spricka eller annan konstighet på benet, vila ordinerad. På fredagkvällen gick vi på Brasseriet tillsammans med 43 andra perroentusiaster. Stämningen var hög redan när vi klev in på restaurangen och blev inte sämre var kvällen led. Verkligen kul att träffa alla, Vissa hade jag inte träffat sedan förra Grännaträffen.
Lördagens program startade klockan 10:00 och sedan var det full gång hela dagen fram till 16:00. Vilka otroligt roliga, duktiga och härliga funktionärer/entusiaster vi har i klubben, fantastiskt.

På programmet stod Agility, som förevisades av "vår" Bella och Zita tillsammans med Johan L och Tova, själv hann jag inte med att lyssna eller titta på dem då jag försökte rodda ihop fiket. Därför har jag heller inga bilder därifrån. Det är mycket jag missade som jag verkligen velat titta på.


Sanna pratar om Klickerkonst och cirkustrix och min kära Peppar får snurra och rulla runt, sedan visar Johan och Tova hur han lärt in backa.


Det minglas och lyssnas lite här och där


Fantastiska Susanne pratade pälsvård och klippte 4 hundar, jättebra föredrag där vi även kunde prova att klippa den tålmodiga Leon.


Micke höll föredrag om Spår men efter det fick Manne leta gosedjur och han var jätteduktig på det.

Jenny och systern Ninni körde en öppen bedömning i Lydnadsklass 1 vilket var jättebra, Ninni var pedagogisk och förklarade på ett enkelt sätt vad en domare tittar på. Bombi och Jenny är ju ett radarpar och de hade Johan som tävlingsledare som domderade ut vad de skulle göra. Riktigt bra, hoppas det inspirerade nya stjärnor.

Sedan körde Jenny en platsliggning med 18 hundar och förare

Jättebra och rolig övning, hundarna låg tätt tätt och vi skulle huka oss, gå framför, bakom, runt och över våra hundar. Jenny gick bakom och kommenderade och vi skulle huka och klappa våra hundar och de skulle bara ligga stilla. Alla var riktigt duktiga och den här aktiviteten var den enda jag var med på själv.

Virran och Helene hade också en utsällning där de "dömde" föraren :-) Kul grej men även den missade jag.



Vilken härlig dag vi hade, varför missade jag då så mycket. Troligen pga detta


Fiket hade två underbara ungar som ibland behövde hjälp Johan och Jonathan.

Sist men inte minst satt där många bekanta som man ville hinna prata med

Som Jenny och Sune till exempel.

Sist men inte minst hade vi Perrorace

Som den här godingen får representera, tävlingen vann syrran Zita av 55 hundar.

En härlig dag med massor av härligt mingel med trevliga hundar och människor.

Ellas största fan den här dagen var nog Tartuga (tror jag han hette) som uppvaktade Ella på ett mycket trevligt sett :-)



Kommentarer
Postat av: Anna Nygårds

ÄNTLIGEN!!! Som vi varit in och tittat och väntat och sååå ......Tada! Rapport från Gränna. Vilket kanonväder ni hade. Nu är stuga bokad för nästa år :). Hoppas att Ella friskar på sig i benet så ni kan apella i helgen. Lycka till! / Anna

P.S. Tack för tipset...D.S.

2010-09-08 @ 08:23:08
URL: http://www.nogg.se/annaochrolex
Postat av: Petra

Visst hade vi det härligt och vilket underbart väder. Om det är någon tröst så missade jag också de flesta aktiviteter , dock inte pga fika , utan att vi hade valpträff i miniformat med Merci & Spike. Nåja valparna hade jätteroligt och fick springa och busa ordentligt. Man kan inte vara med på allt även om man ibland vill. Nya tag nästa år. Kramar till dej Petra m fam

2010-09-08 @ 08:29:11
URL: http://nogg.se/lufsen
Postat av: pia wennersten

Hej ! Jag vad härligt vi hade det. Jättebra ordnat med gemensam middag på fredag kväll. Hoppas Ella är bra i benet.Thea har blivit överfrisk efter klippningen, helt galet pigg.

Har du adressen på hemsidan till tjejen som målar så fint?

kram

Pia

2010-09-08 @ 11:47:59
Postat av: Katarina med Zoë

Vad kul att läsa din rapport och se bilderna. Haha, du lyckades ju få med även miss Z (godingen med flygande öron). Då är det väl hög tid även för mig att spara ner bilderna. MIN uppfödare har redan börjat tjata...

2010-09-08 @ 13:12:57
URL: http://perrozoe.blogg.se/
Postat av: Katarina med Zoë

Och TUSEN TACK för allt du och dina medfunktionärer fixade med. Jättebra arrangerat! :-)

2010-09-08 @ 13:14:23
URL: http://perrozoe.blogg.se/
Postat av: Susanne Hall

Fantastiskt delikat fika ni fixat. Men den där skålen som Jenny försöker nalla ur... den ser inte mer aptitlig ut på bild än den gjorde i verkligheten :)

2010-09-08 @ 20:50:39
URL: http://www.aberlours.se
Postat av: Helene

Tack för en jätte trevlig helg! Ni hade verkligen ordnat det bra,själv tyckte jag att det var roligt att man hann prova lite olika aktiviteter och mingla! Vi får se till att det är fler som delar på ansvaret till nästa år så att alla hinner med vad de vill !

Synd att Ella blev halt!

Helene Ceasar & Cocos

2010-09-09 @ 06:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0