I morgon är det semester

Har jag bestämt..
Sedan är det dax för tävling. Den dråpliga träningen bara fortsätter. I måndags var det öppen träning igen och jag hade förberett mig och planerat.
1 av schäfrarna var där, Schäferhanen som verkligen gillade Ella, men stör henne genom att springa fram till henne under platsliggningen i  söndags, se inlägget tidigare.

Ella var verligen på träningshumör när vi kommer ner och vi hinner köra igenom endel av momenten. Ok, nära schäfern som bara får ligga.

När det var dax för platsliggning pratar jag igenom med "instruktör" och tjej, de tycker mitt förslag lät bra vilket gick ut på att en av oss alltid fanns vid hundarna. Antingen jag eller den andra föraren. Vi lägger hundarna bredvid varandra och jag går först ifrån. Ella ligger helt stilla den minut jag var borta, sedan byts vi av och den andra föraren lämnar schäfern ca 5 m, han ligger mycket bättre än på söndagen. vi växlar 2 gånger till sedan vilar vi. Det fungerade bra :-)
Vi tränar vidare och allt känns topp bra. Sedan beslutas det om en platsliggning till, här går jag fel, jag skulle avstått. Men vi kör en gång till, Ella ligger tryggt jag går ifrån, schäferhanens förare går 2 m framför schäfern och jag hinner se hur schäfern spanar in Ella sedan var han uppe igen och satsar mot Ella. Ella flyger upp med svansen mellan benen och springer fram till mig, där hon vänder sig mot schäfern som kommer efter och talar om för honom att detta inte är ok. F..N, otroligt nog går Ella med på att lägga sig igen och då får schäferföraren stå kvar vid sin hund hela tiden. Ella ligger.

Den föraren har nu beslutat att hon inte kommer köra platsliggning på lördag, tur det för oss. Men frågan är hur gör hon som har en hund som mer ur ett argsint perspektiv gav sig på Ella?!?
Bara att hoppas.


Vi får väl träna platsliggning i vår ensamhet så pluttan får vara ifred. Här på vår äng med högt gräs.

Skämt och sido, förhoppningsvis går detta bra på lördag. Nu sitter jag i Malmö och jobbar så huvudet glöder, ska snart ner och stå på mässa, så detta inlägg var för att rensa hjärnan :-)

I morgon har jag bestämt mig för att ha ledigt och hinner förhoppningsvis köra ett träningspass till med fokus på platsliggning och apportering (sitta kvar)



Ha en underbar dag, den här bilden tog jag i tisdags morse, visst ser det ut som sommar :-)

Kommentarer
Postat av: Nanna

Hej.Vilken UNDERBAR bild med blomstren runt fina tjejen!Såg verkligen sommrig ut.Vad duktiga ni är, och vad nesligt med någon ynka poäng.Men det är bara att gilla läget och komma igen.Stort lycka till med viltspårandet!kram från Sme'

2010-10-04 @ 21:39:58
URL: http://ls-sirenitas.se
Postat av: lovisa

Hoppas du haft en riktigt mysig måndag(:

2010-10-04 @ 21:55:00
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0