Halta Lotta eller bara maskning

Det var så mycket i helgen så det får delas upp på två inlägg, annars hinner jag inte med alla andra saker jag måste göra. Jag har ju både jobb, barn och hund som går före bloggandet ibland i allafall :-)

Efter en underbar träff så hade vi pizza och vin utanför vår stuga, snabbt samlades 20tal goda glada människor och det pratades så jag undrar om grannarna som inte var med kunde sova över huvudtaget. Tur att man köper vin på dunk så vi kunde sitta läääännnggge och prata.  Ella haltade fortfarande på lördagkvällen och nu hade jag fått hjälp att titta och känna igenom henne av Jenny (Tussberget) vilket var skönt. Hon ordinerade också vila och jag hoppades på att det skulle gått över till söndagens stora happening LYDNADS-KM.

Men icke sa nicke, Ella haltade vidare även på söndagen så jag beslutade mig för att inte ställa upp och tävla.
Men titta det kunde jag :-) Det är så roligt att vi har så duktiga ekipage, bara en sådan sak att alla hundar låg på platsliggningen, det ni.... Lite bilder hann jag också ta:

Först ut är Lydnadsklass 1 ekipagen:


 

Helene Ericsson med Aqualines K´laguna Salada

Emelie Bergvall med Ramita De Palma Carramba

Johan Liw med Lucia de alto Norte 

 Biggan Lundin med Zorrazo Perdita

Helene Ericsson med Aberlours she belongs to me


Monica Johansson med Costosa

Sista ekipaget missade jag men Torsten Hall med Minnepy’s Yours in A Lifetime  finns bland mingelbilderna i förra inlägget.

I Lydnadsklass 2  hade vi förra årets KM vinnare

Jenny Åström med Bibords Frodo

sedan skulle det varit jag och Ella, men Ella såg mest ut såhär :-)



Sanna Brandt med Perro Rizados Armando min favorit Peppar


Helene Bertolani med Aberlours Queen Jane


Monica Johansson med Hund’s Que Bella Cosa som vann årets KM.


Marita Palmqvist med Zorrazo Jerez

I Lydnadsklass 3
Skulle två ekipage deltagit,

Mikael Joelsson med Bibords Ambar fanns på plats,
men Ki Öberg med Eyeball´s C Fozzie the Bear åkte hem då Ki behövde återhämta sig efter sin lunginflammation. Men det såg bra ut på lördagen när de fick en genomkörare av Johan.

I Elitklass hade vi också två ekipage anmälda och båda dök upp, jätteroligt



Ann Burgaz med Hund´s Atwa-Teddie 


Johan Liw med Tussbergets Okidoki

15 härliga ekipage, stämningen var fin, vädret var fint, hundarna var underbara och ekipagen var duktiga Härligt Tack för en underbar helg och fina uppvisningar, idag är hältan nästan borta så vi börjar träna lite smått igen :-)



Kommentarer
Postat av: Susanne Hall

Ja, vilken helg! Men nästa år bor vi i 6-bäddsstuga även om det var supertrevligt att bo bredvid er. Det var lite mycket med 7 hundar i en fyrbäddare...

Har ni samma stuga nästa år får ni Ulrika till granne :) Kram, Susanne

2010-09-08 @ 20:45:17
URL: http://www.aberlours.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0