Ella vattenhund eller????

Har precis varit ute på promenad i ösregn. Det verkligen vräkte ner, så kanske hösten är här nu.I morse körde vi igenom de 4 sista momenten i Appellen, dvs läggande, inkallning, apport och hopp, det gick jättebra. Skulle nu i regnet göra samma sak, Kallar in Ella för att hon skulle sätta sig vid min sida, använder kommandot "kom" tror jag, vad gör Ella sätter sig mellan mina ben för att få skydd från regnet, jag kunde inget annat än skratta. Hon är påhittig den lilla filuren. När jag säger åt henne att komma in i fotposition skakar hon på sig och "flyr" till dörren, tittar på mig och säger "men snälla matte inte kan du mena......"
Men det kunde jag fast beslutar mig för att först ta kissrundan för att riktigt "blöta" ner oss innan vi kör igen.

Sedan gick allt bra, läggandet var väl inte ligga snabbt som hon brukar men räcker gott och väl. Sitt efter hoppet har kommit tillbaka, måste nu sätta lite mer "press"/miljöträning på dessa 4 moment.

Framförgåendet och linförigheten tränar jag än så länge separat, känns inte helt färdiga. Sedan är det frågan om jag ska lägga ner tid på budföringen eller om jag ska släppa det för nu.

Nu har Ella torkat av sig på alla mattor och ligger nöjt i sackosäcken. 


Kommentarer
Postat av: Peppar

Duktiga ni som miljötränar. Mörker kan annars vara svårt, och då har vi ett problem, för om man bor här så har vi mörker från typ nu till mars-april.

Regn kan ju också vara ett problem, men det borde funka med vatten-hundar ... och er träning i regn förståss =)

2010-09-15 @ 21:54:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0