Första försöket som funktionär

Idag har Ella fått vara hemma medans jag själv gått omkring på lydnadsplanen. Denna gång iklädd rollen som skrivare. Hade turen att få skriva i ena klass 2 gruppen, så det var mycket lärorikt. Domaren hette Ingalill från Tyresö BK och var givmild med information så jag lärde mig mycket om hur hon tänkte och varför hon dömde som hon gjorde. Kul. Det var 7 ekipage som körde och mina härliga nya skor höll mig varm. Självklart hade jag klätt mig för de -9 grader det var Men det visade sig att inte ens de tunnaste hanske kunde sitta på skrivarhanden så den fick åka ner i fickan så fort jag inte skrev. Jag stannade kvar och tittade på några elitekipage men missade helt Manne och Micke som åkt hem direkt efter de hade kört.

Ella fick vara hemma för jag trodde hon skulle börjat löpa för länge sedan men tji fick jag. Fast vi är inte klara för lk2 ännu. Det ska finslipas mer på fotgåendet, apporten, inkallning med ställande och rutan innan vi går ut på tävling :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0