Rutan

Vi ligger just nu i intensivträning på rutan. Har tänkt att försöka vara klar för debut i tvåan till 4 juli.
Konerna står ute på gräsmattan och i morse så fort jag gav klartecken för Ella att lämna husetvad gör hon raka vägen ut i rutan :-)))))
I går skickade jag henne till rutan från alla möjliga och omöjliga håll, det bästa skicket var från studsmattan.
Oftast går hon in i rutan och jag hinner kommendera stå så står hon supersnyggt, ibland försöker hon ställa sig vid en kon, det gillar jag sämre. Men det blir nog bra till sist bara vi är konsekventa.  Rutan flyttar runt och så gör jag för att det inte ska bli samma mittpunkt.
Löpet kan inte vara långt borta men vårt tydligaste tecken grannhunden har ännu inte "larmat"

Kommentarer
Postat av: Lena

Jäklar, ´nu ligger ni nog före i rutan-träning! Hoppas nu hon löper snart så du kan tävla när du tänkt!



Får åka och träna ett pass!

2010-05-13 @ 17:42:31
URL: http://www.bonitaochjag.se
Postat av: Helene

Visst är det skönt när man känner att det fungerar!

Ett tag trodde jag aldrig att vi skulle få till rutan, nu går det bra men hur det går på tävling vet man inte! Hoppas att löpet kommer igång så att du hinner tävla i sommar!

Mvh Helene Ceasar o Cocos

2010-05-15 @ 06:52:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0