Midsommar firande avslutat



I år har vi åter igen firat midsommar på båten. Själva midsommar är väl lite överskattat tycker vi men det är skönt med en dag extra ledig och att faktiskt alla "barnen" villfölja med ut på sjön :-)
I år hade vi ett litet tonårshostel då vi blev 7 st på båten och Ella förstås.  Resan i år gick till Finnhamn, Paradiset, en trevlig hamn med stort midsommarfirande.
Vi åkte ut redan på torsdagen och då passade jag på att lägga ett spår som skulle hinna ligga i 24 timmar. Återigen ett ganska svårt spår, med mycket berg i dagern. Men jag valde området med omsorg då det skulle vara mycket folk som var ute och letade blommor till midsommarstången.

Redan till frukost verkade vissa ha fått både en och två nubbar, men folk var i allmänhet mycket trevliga och fler båtar var i antågande. Vid bryggan låg både två och tre båtar utanför varandra.

Röd pil på vår båt

Båtar i festskrud

Midsommardansen utspelades i strålande solsken och det var mycket människor. Runt stången dansade 3 eller 4 ringar och det var minst lika mycket människor runt omkring som käkade, fikade och/eller bara tittade.
Många ville känna och klappa Ella. Några tyckte hon var så lugn, men då stoppade jag handen i fickan och fram kom en helt annan hund :-) Det är så skönt med en hund som har en på och av knapp, fast det oftast är enklare att plocka fram på läget och tar några minuter extra innan hon slå av :-)


En hund där avknappen är tryckt, Vi seglar och Ella ligger under mig där jag sitter och styr.
Fram på kvällen gick jag det utlagda spåret. Jag tyckte att jag snitslat bra, men ändå blev jag tveksam. (Senare visade det sig att någon tagit ner en av mina snitslar och hängt upp den på ett helt annat ställe) Ella gick på och när jag var helt säker på att vi tappat bort klöven för att hon började ringa lite så vänder jag mig om, och där ser jag snöret fastsatt i trädet där jag knutit fast klöven :-) och självklart hittar hon den.


I Ellas älskade gummijolle på väg tillbaka till båten efter taget spår.

Maria träffade vänner på ön så kvällen slutade med en gitarr och 20 nya människor och 4 nya hundar (för oss)

På lördagen började det regna och efter att ha väntat ut regnet begav vi oss hemåt för att få en lugn söndag hemma. Fortfarande några veckor kvar till semester fast känslan börjar infinna sig nu.


Kommentarer
Postat av: Petra

Härligt härligt..

Det verkar så skönt att ha båt.Sjön är ju så rogivande på något sätt.Midsommarhelgen verkade vara trevlig för er.Semester ja,nu jobbar jag bara den här veckan sedan så är vi lediga i tre.Tar husvagnen och drar iväg.Troligtvis till skåne och några dagar över till köpenhamn. Ha det gott i sommarvärmen Kramar från Örebro

2010-06-28 @ 08:57:57
URL: http://nogg.se/lufsen
Postat av: Kickan

Hej fina syrran du ser ut att ha det så härligt !!! med din familj båt o roliga spår...själv sitter jag hemma med en kull småttingar o börjar längta till sjön;)vore kul o ta dom mä på en liten utflykt..men matte säger att vi ska vänta tills dom är lite större...men snart så..kan dom hänga på o jag ska lära dom både ett o annat, ska nog prova det där med flytmadrasser ;):)Ha en underbar dag kram Carizma o Kickan

2010-06-29 @ 08:42:36
URL: http://carizmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0