Vilken helg

Vilket väder, i helgen har Johan lyckats lura till och med mig i Östersjön, fast med våtdräkt. Ibland är det skönt att ha en Ella att skylla på. När jag väl kommit i vattnet tycker jag det är underbart skönt men jag är en "slowstarter".
Först i var som vanligt maken, därefter Ella, jag och sist Johan. Johan och Mats utforskade som vanligt botten medans Ella och jag tränade simning och livräddning. Ella har med åren blivit duktig att hoppa från bryggor i år hoppade hon från vår lilla badplattform på båten och från gummibåten, det blir många magplask.

Efter bad och grillning precis innan det blev för mörkt tog Ella sig ann ett viltspår jag lagt tidigare på dagen. Vi har fått backa i vårt spårande då vi fått lite bakslag i träningen. Så just nu lägger jag 6-8 timmars spår som vanligt men kryddat med korv eller köttbullar. Det här var det andra spåret med "krydda" och helt klart har hon fattat att det gäller att stanna kvar i spåret. Dock gick hon rakt fram i sista vinkeln men efter 3 m så vände hon, travade tillbaka och tog ann spåret i rätt riktning igen. Riktigt nöjd var jag med hennes arbete, nu ska jag bara bestämma mig för hur jag ska gå vidare. Tror det blir samma spårlängd och att vi ökar på tiden, för det är där jag tror problemet finns, i tiden. När jag sedan är uppe i över 24 timmar så kan jag börja öka längden igen.

I morse vaknade vi av att vinden hade vridit sig lite och ökat, så vi fick dra efter frukost. Det blev dock en trevlig segling hem med revade segel och kryss, men god fart och sol. I mitt fall slutade det med huvudvärk, Det gäller att dricka mycket i solen, vilket jag lätt glömmer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0