Stockholm, Stockholm stad i världen......

Idag har jag och Ella vandrat runt i min kära hemstad. Vi har bråda tider, försöker hjälpa min kusin med förberedelserna inför deras bröllop i helgen, samtidigt som vi ska ha möhippa för hans blivande fru idag och som grädde på moset har jag jättemycket på jobbet att göra, trodde det skulle vara lugnt då jag är ensam där men icke sa Nicke.

Först gick vi en promenad från festlokalen till jobbet, en promenad på 3 kilometer utmed vattnet. Promenad och cykelväg hela vägen, mycket människor, springande, cyklande, badande och lekande. Ella gick fint vid min sida lös hela vägen. Några gånger, med lov, drog hon ner till vattenbrynet och svalkade av sig. På jobbet stannade vi några timmar, sedan var det dax för möhippa, dit kunde ju inte Ella följa med så då gick vi 2 km hem till mormor, på vägen gick vi och shoppade skor då mina gått sönder i hälen under tidigare promenaden, Ella uppförde sig exemplariskt även i affären. Från mormor gick min promenad vidare utan Ella kanske en km där vi träffade den blivande bruden. Då bruden hade haft känning av migrän i flera dagar tog vi det väldigt lugnt. Hon fick rita av sin blivande make, dvs min kusin så här fin blev han.

 
Några andra hyss hittade vi också på bl.a. en nostalgitrip i Carinas liv med bilder från 80 talet och framåt riktigt roligt. Därefter gick vi iväg på en trevlig grekisk restaurang innan migränen gjorde slut på festligheterna och vi skickade hem bruden. Hoppas nu hon blir bra till bröllopet.

Så här fin var hon i allafall innan hon gick hem.



Tillbaka till min mor hämtade Ella tog sedan en promenad till Slussen på ca 2 km för vidare färd med kommunala medel. Vilken underbar kväll, vilken underbar sommar, vilken underbar stad jag bor i :-) Mycket trevligt folk ute och strosa


Fina ballonger på kvällshimlen och gatumusikanter som spelade.


Solnedgång bakom Tyska kyrkan i Gamla stan, Vi borde ta fler härliga kvällspromenader inne i stan.

Godnatt

Kommentarer
Postat av: Anna Nygårds

Jag har ju liksom aldrig gillat Stockholm......men du får det att låta såå mysigt. Ha de gött! / Anna

2010-07-22 @ 21:16:06
Postat av: Susanne

Hejhopp,

Det finns alltid bra och dåliga sidor av allt :-)

På sommaren är Stockholm en underbar stad att vandra runt, äta gott och bara vara i. Men inte skulle jag vilja byta bort tystnaden och härligheten i ex.v. skärgården med storstadsmyllret hela tiden. det som är så fantastiskt med Stockholm är variationen, DU tar din promenad och njuter av liv och rörelse för att sedan ta bussen hem höra hästarna gnägga, kränga på dig badkläder bada i en liten sjö eller bara slappa i hängmattan 20 minuter kommunala färdmedel bort :-)

Kan man sedan variera det genom att åka skoter, skidor och njuta av vidderna uppe hos dig så är väl lyckan på topp.

Livet är till för att njutas och det gör vi eller hur ;-)

2010-07-22 @ 21:34:28
URL: http://calmigoscaramella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0