Morgonstund har guld i mun


Morgonens promenad var minst lika varm som gårdagen men idag har jag varit förutseende och satt på mig baddräkt så jag kunde simma tillsammans med Ella. Underbart härligt, runt sjön gick promenaden för att riktigt jobba upp svetten sedan glida ner för klippan i det svala vattnet. Ella uppskattar verkligen att man badar med henne, nu blir det mest varje dag. Vilken underbar sommar och semester. Dock ser vår semester inte ut som vanligt. Vi brukar ju dra iväg 4-5 veckor på böljan den blå. Men den här sommaren hoppas vi på 3 veckors segling.

Men efter en intensiv vår känns det skönt att få huset på fötter, träna Ella och äntligen få lära mig lite photoshop :-) förutom att bara vara ute.

Vi har nu anmält oss till Klubbmästerskapet i Gränna. Vi ska starta i lydnadsklass 2. Fast vid genomkörningen med Sanna kände jag mig långt ifrån redo. Men det är klart vi ska vara med.

Hoppas det är många som anmäler sig till [email protected], KM går av stapeln den 5 september i Gränna.


Kommentarer
Postat av: Katarina med Zoë

Det är klart Zoë och jag ska debutera i Lydnads 1 i Gränna. Med skräckblandad förtjusning ska jag dock tillägga. Urgh. :-) Det är att se till att träna så man inte helt virrar bort sig i ringen.

Ni verkar ha en lika skön sommar uppe norr som vi har här i söder. Snällt av dig att skicka ner lite sol även till oss.



//Katarina

2010-07-12 @ 19:13:17
URL: http://perrozoe.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilka härliga morgonpromenader. Jag vill också ha en sjö att gå runt i närheten.Kanske måste flytta:)

Ha det så bra Kramizar Petra

2010-07-12 @ 22:38:08
URL: http://nogg.se/lufsen
Postat av: Maria Nordin

Ja visst är det en härlig sommar vi har! Fast just nu regnar det hos oss. Men det har vi faktiskt inget emot, för finvädret tycks komma tillbaka. Ha en skön fortsatt sommar!

Maria & Sasha

2010-07-13 @ 10:13:08
URL: http://sashachokladnos.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej igen !

Bassängpratet kom faktiskt upp i går kväll här hemma.Dock inte att gräva en utan att köpa en sån där minipool på 3000 l.Tror dock inte att vår husse man pappa riktigt nappade på iden,men vi får bearbeta några ggr till så kanske.Alternativet är en stuga på en egen ö.Men då måste vi först sälja stugan vi har i skogen:). Jag lovar att jag viskar i örat på sessan varje dag att sluta växa.Funkar tyvärr inte.När vi var hos veterinären i skåne så vägde hon hela 9.5kg.Höjden har jag inte kollat på länge.Vi kommer till gränna men jag kan inte lova dej att du får se en liten valp.Kramar på er Petra m flock.

2010-07-13 @ 18:50:58
URL: http://nogg.se/lufsen
Postat av: Anna Nygårds

Härliga morgonpromenader! Jag har också börjat gå lite längre promenader nu. Foten blir bättre och bättre. Självklart hör vi av oss om vi kommer till Sthlm framöver. Härliga sommar! /anna &rolex

2010-07-14 @ 10:41:02
Postat av: Nanna

Hej i hettan!

Lilla valpen skall bo i Smedjebacken, men inte hos oss:)Jättebra att ha lilla fröken nära så man får träffas ofta!Benen ger jag tinade eller frysta, aldrig tillagade.Huvudsaken är att det ej är för mycket märg när man ger nötben.Vad härligt ni verkar ha på era seglatser..avundsjuk!Kram Nanna

2010-07-14 @ 16:27:22
URL: http://la-sirenitas.se
Postat av: Monica Johansson

Vi njuter också av den här sommaren!Tidiga mornar och sena kvällar, och däremellan en siesta när det är som varmast! Vilken härlig pussbild på er!!!

2010-07-14 @ 23:24:39
URL: http://perro-bella.dinstudio.se
Postat av: Kickan

Vilken fin bild på er:)va härligt ni har det,det är så kul att bada med hundarna ,alla simmar gärna men våran Abbe (Borderterrier) har blivit lite dryg, han vill gärna klättra upp på den som simmar,inte så skönt;) han sög tag i Jonathans öra!!! när han inte lyckades klättra upp själv på ryggen hans;) men är inte vi i vattnet simmar han hur länge som helst... Vi har vackert väder i dag igen så vi blir ute valparna o jag:)kram på Er.. Kickan med flock

2010-07-17 @ 09:51:14
URL: http://carizmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0