Nytt år - Nya ambitioner

Kanske inte men det är dax att kolla över de mål jag satte upp för förra året och revidera dem.
2009 hade jag som mål

  1. Ställa upp i en tävlingslydnadsklass innan halvåret.
    Det blev först i augusti i Gränna, men vilken start. Vi fick ihop 175 poäng och Ella var jätteduktig. Även fast hunden bredvid oss sprang till matte på platsliggningen och precis när vi ska in börjar regnet ösa ner. Vad stolt jag var över både min hund och mig själv :-) Jag har inga direkta tävlingsnerver så jag fick jobba hårt för att inte påverk Ella för mycket.
  2. Ställa ut Ella på en utställning
    Detta mål gjorde vi inget åt, jag la inte två strån ikors för att ställa ut Ella. Lusten fanns inte där över huvudtaget.
  3. En agilitykurs
    Vi började och gick på en agilitykurs men fullföljde inte då jag tyckte att Ella stressade upp sig för mycket. Stressen satt kvar långt efter kurstillfället. Så vi hoppade av de två sista tillfällerna. Agility ska vara roligt, vilket det är men inte just då.
  4. Få Ella att ta klöven
    Vi gjorde ett anlagsprov och blev godkända. Detta kändes jättebra att från utgångsläget ha en hund som rymde och blev överkörd av åsynen av klöven, köra provet och ta klöven i munnen.
  5. Börja en brukskurs
    Vi började en sökkurs under tidig vår 2009 som har fortsatt och fortsätter även under 2010

Jag känner mig nöjd med förra året. Mycket har hänt och jag upplever att Ella under året har genomgått en sista pubertetsfas men nu efter sista löpet landat. Vi har haft mycket skoj och jag har lärt mig mycket hund. Som lokalombud för Stockholm tillsammans med Sanna har jag fått ett intressant och roligt nätverk av både två och fyrbeningar. Ser fortfarande fram varje månad efter nästa perroträff och hoppas alla andra också får ut något av dessa träffar. Nu är det dock ett nytt år och frågan är vilka mål jag sätter upp för detta är, låt oss göra ett försök :-)

  1. Efter sommaren vara redo för att starta i lydnadsklass II
  2. Startat en appeltävling/spår
  3. Gå ett Viltspår Öppenklass
  4. Prova på Traiball
  5. Prova på Rallylydnad

Jag ser mycket fram emot att få fortsätta jobba med min underbara hund under året.



 


Kommentarer
Postat av: Helene

Gott Nytt År På er !

Jag gillar också att sätta upp mål , det sporrar en.

Det är så kul att jobba med hundarna och att prova på olika saker.Lycka till med 2010 års mål.

Mvh Helene Ceasar o Cocos

2010-01-03 @ 21:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0