Vårtecken?

Vilken underbar dag efter allt det kalla. Vi vågar trotsa snön och knatar på nätt och jämt upptrampade stigar i skogen. Där vi vanligtvis går får man nu huka sig för att komma under grenarna på träden. Under fötterna är det nog en halvmeter packad snö att gå på. Man känner sig lite onykter för det vinglar och tar man bara ett snedsteg så åker man ner till låret i snön. Fast det syns inte, vilket förvillar Ella att tro att hon kan ge sig ut på snabba lovar, plums så syns hon nästan inte. Men när vi stannade upp satte näsan i vädret och bara var hördes fågelsång och solen VÄRMDE.
Idag var jag "tvungen" att åka in på möte till jobbet när jag satte mig i bilen vid 13 tiden så visade termometern på +1 grad. Låt det nu fortsätta så.

Kommentarer
Postat av: Susanne

HURRAAAAAA! Det regnar i Helsingborg!!

Jag önskar dig många plusgrader.

Kram, Susanne

2010-02-25 @ 10:09:58
URL: http://www.aberlours.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0