Det är bara en hund

Försöker jag intala mig igår när jag gjorde den långa kommunala resan till Flemingsberg där vi skulle möta Hundvakten Sanna som snällt lovat ta Ella över natten medans vi åkte med Viking Line båten på kryssning till Åland.  Mats syster fyllde 40 år och bjudit vänner och släkt på kalas på båten.
Ella travar snällt på upp på buss, byter till tunnelbana även när vi byter till pendeltåg och det är TRÅNGT (det kalla /dåliga vädret gör sig påmint igen) så är det en glad viftande svanshund jag har med mig. PÅ stationen möter vi Sanna och Ella ska hoppa in i hennes bil då sätter hon sig på tvären. Inte mycket men rumpan åker ner och kopplet spänns. Men när hon märker att jag bestämt mig så lyder hon även om hon tittar på mig med de där ögonen (hon är bara en hund......)

Resan till Åland var mycket trevlig med god mat, dans och glada vänner. Det som var mindre roligt var att när vi kom tillbaka till hytten efter att ha shoppat idag på morgonen hittar jag hyttdörren öppen och ut kommer en dyngrak kille. Som sluddrar om att han gått fel och inte hittar sin hytt. HAn rullar iväg med en pirra med 4 flak öl. Först då kommer jag på att jag haft min mobil på laddning precis innanför hyttdörren. Kollar in och ser att både den och laddaren är borta :-)
Jag och Maria springer efter grabben och hinner upp honom, medans Mats ringer min telefon. Ingen signal, vi försöker prata med killen men tror på hans förklaring av den anledningen att han är otroligt onykter, så jag släpper iväg honom min dumma nöt.
Jag gör upp till informationen och anmäler inbrott i vår hytt. De lovar att gå igenom övervakningsfilmen mellan de tidpunkter som jag anger att vi lämnat respektive kommit tillbaka till hytten.
På eftermiddagen får vi reda på att nej, ingen har varit nära vår hytt mer än Maria mellan angivna tide. Nu är jag rejält förbannad på mig själv.

När vi ska gå av bestämmer Maria ch jag för att dela på oss och ta varsin utgång. MAria tar med sig Mats , jag tar med mig Johan och Martin.

Jag hittar ingen kille men plötsligt ringer en av mobilerna i sällskapet och då visar det sig att min duktiga dotter hittat killen och de har kallat på vakter som muddrar honom och går igenom hans bagage. Värre var att killens flickvän och kompis stod och skrek till MAria vad de skulle göra med/mot henne. Sparka sönder knäskålar, stycka henne i bitar mm. Tyvärr hittade vakterna ingen mobil på killen men de muddrade inte hans kompis/flickvän och iom att vi vet från filminspelning från korridoren att ingen annan varit vid/i vår hytt så känns det lite kymigt.

Men nu är det polisanmält och telefonen är spärrad. Men om någon försöker nå mig så får de tji.

Nu har vi landat hemma och jag ska ta bilen och hämta min älskade vän.


Kommentarer
Postat av: Katarina med Zoë

Usch vad obehagligt!!!

Vill bara för gratulationerna. :-)

2010-02-28 @ 11:14:27
URL: http://perrozoe.blogg.se/
Postat av: Syrran

Men så jäkla typiskt. Kerstin och Peter vart robbade under en resa, så det händer ibland.

2010-02-28 @ 14:45:30
Postat av: Ki

Skönt att ni kom hem väl, men det är ju så tråkigt och jobbigt alltid en massa merjobb!

Kram

2010-02-28 @ 23:18:35
URL: http://www.fozzie.se
Postat av: Petra & Lufsen

Duktiga duktiga Ella.Och det gick säkert bra hos hundvakten också kan jag tro.

Men fy så obehagligt med inbrottet i hytten.

Sköt om er och ha det så bra Kramar från Petra & Lufsen

2010-03-04 @ 13:44:07
URL: http://nogg.se/lufsen
Postat av: Syrran

nu börjar du sacka igen på uppdateringen. Mycket på jobbet eller. Ibland räcker inte ens goda föresatser :)

2010-03-05 @ 20:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0