Två steg fram och ett bak

I flera bemärkelser. Vi tradar på när det gäller träning av fotgående, det kändes riktigt bra för 2-3 dagar sedan, sedan då vi flyttade ut på en okänd plats för att hitta litet plogat utrymme. Ella blev lite ofokuserad och då hamnade hon de där förbenade 30-40 cm för långt ut :-(
Till det ska väl tilläggas att jag (min nöt) trodde vi kunde fortsätta där vi låg när vi tränade inne i huset. Hm, så jag tog lärdom och när maken och jag bestämde oss för att "tvätta" mattan i vardagsrummet passade jag på att träna där då jag fick lite större yta än i kök och hall som vanligtvis är våra träningsområden.
Passade också på att ta ner och sätta fram en gammal spegel för att kunna se direkt. Men även här var Ella lite slö och loj inta alls i sitt esse.

Så här hade vi riggat upp det inför min träning, Ella är lite nyfiken på hunden i spegeln :-)


Att filma har nästan blivit en självklarhet och förra årets julklapp "gorillagrip" att sätta upp kameran på är en riktig hit.

Jag beslutade mig ganksa snart för att lägga ner projektet fotgående för den dagen istället för att bygga in en felaktig attityd.
Istället gick vi ut på tomten och försökte fånga dagens sista solstrålar.





Den längden Ella har på sin päls är helt klart bäst tycker jag, Om några veckor börjar det nog klia i mina fingrar igen för att klippa.

Jag trodde formsvackan berodde på löpet men idag mötte vi 2 yngre hanar på promenaden och de var intresserade men inte överdrivet och Ella lyfte tydligt läppen när de närmade sig hennes rumpa men annars bjöd hon in dem till lek. Det enda som tyder på löp är att hon vaktar mycket mer just nu, vilket är jobbigt tycker hela familjen.

Idag gav vi oss på fotgåendet igen ute på vår lilla vändplan och då var hon mer allert. Så idag är jag gladare :-) 


Kommentarer
Postat av: Nanna

Hej på er-Vad ni är ambitiösa och duktiga..filmkamera,spegel wojne wojne!Men kan tänka mig att det är bra att få se vad man gör och inte gör..Hmm såg att du skrivit en kommentar hos oss..Synd att du är så förståndig(?)tycker vi;)

Kram från Sme'

2010-12-02 @ 21:26:26
URL: http://la-sirenitas.se
Postat av: Helene

Visst är det underligt, ibland tycker man att allt funkar och man är på rätt väg sen så trillar man tillbaka igen. Men det är ju faktiskt det som är tjusningen med lydnaden! Roligt att läsa hur ni tränar och ser framemot att träna tillsammans någon gång framöver

Ha det bra !

Helene Ceasar & Cocos

2010-12-02 @ 21:46:20
Postat av: Louise

Hundens form kan verkligen vara både opp och ner! Men med hjälp av din envishet och motivation kommer Ella säkert att hitta tillbaka igen! Det är så kul att följa er träning - ser fram emot nya rapporter!/Louise, Isa o Dicho



2010-12-03 @ 17:01:12
URL: http://isaodicho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0