Mer jul, ja vill ha meer jul.....

Är visst den jullåt som spelats flest gånger i år enligt Stim :-) Den sätter sig fint i huvudet också, så går man där och nynnar.
I år har julefriden kommit tidigt. Kanske beror det på all snö, eller på att barnen börjar bli större eller tja vad vet jag. I år har vi dessutom tagit beslut på att äta julmiddagen hos syrran, första gången på 12 år vi inte är här hemma, kanske även det gör att lugnet lagt sig tidigare.

Idag har vi bakat vörtbröd och kokat knäck. Så nu är allt färdigt att ta med, vi kör alltid knytis. Maken är ute och stökar i affärerna, kanske efter en julklapp till mig (fast det är ju så himla lätt, jag har ju berättat exakt vad jag vill ha, 4 koner, vittringspinnar och en bok från Canis "släpp kontrollen lös" tror jag den hette)

Ella och jag har efter knäckkok och paketinslagning gjort lite apporteringsövningar. idag la jag ut:
en sax, sytrådsrulle, vattenflaska, presentsnörerulle, armband, tejprulle, tändsticksask, penna och en liten tygtomte.



Ella gillar dessa lekar, först hämtade hon pennan, sedan sytrådsrullen och tejp (inte så underligt föremål hon är van att stjäla) Därefter kom tändstickor och sax, saxen hade hon svårt att få grepp om men gav sig inte. Armbandet var lite trixigt men tomten och flaskan var svårast. Tomten troligen för att jag tidigare i veckan bannat henne då hon snott en tomte som ramlat ner.


Allt blev levererat och belönat. Skönt med lite hjärngympa när det är kallt ute.

Nu vill jag bara önska alla en riktigt god jul och att ni får det så härligt ni bara kan ha det



p.s. jag har lagt upp ett album med alla fina julkort jag fått under "foton"

Kommentarer
Postat av: Ki

God fortsättning!! Gott Nytt År!

Ja det är bra o kunna träna inne nu! Bibbi är jätte rolig o träna, med på allt. Vi funderar allt på att komma med till Rättvik! Kram

2010-12-30 @ 10:34:44
URL: http://www.fozzie.se
Postat av: Anna Nygårds

Men hallå där.....hur länge ska ni hålla på och apportera.....Vi vill läsa nåt nytt ;). Gott nytt år!/ Kramar Anna & Rolex

2010-12-30 @ 11:17:33
URL: http://www.nogg.se/annaochrolex

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0