Glömt att berätta

Vi var hos veterinären förra tisdagen för att ta Thyriodea test. Valde en annan vetrinär än jag brukar gå till då jag bestämt mig för att jämföra priset på proverna. Solsidans djurklinik i Saltsjö-Baden var 33 % billigare på hela paketet än vad jag tidigare betalt på Nacka djurklinik. Sista spiken i kistan var när hon som satt i receptionen sa att Ella var en av de vackraste hundar hon sett :-) Nu blir jag stamkund där!
Som om inte det var nog så fick jag höra hur stabil och uttrycksfull Ella är, Snacka om en stolt matte.  Men det jag tänkte berätta var att redan på fredagen ringde de upp från djurkliniken och kollade om jag fått svaret, skulle komma på mail. Men kliniken som hanterade testerna hade glömt/missuppfattat att skicka det till mig.
Hon var helt fri eller hur man nu säger, jätteskönt :-) Så nu tror jag hela kullen och mamma Moya är testade och alla prov är bra.

Igår körde vi lite lydnad efter att ha klippt Ella, En helt annan hund än som lurvboll. Ser valpigare ut, mer fart och hur konstigt det än låter skäller hon mer än innan vi klippte henne. Är det inbillning eller kan det vara så att hon ser och hör bättre :-) I morse kom jag dessutom iväg på hundpromenad med hundgänget. Första gången på flera månader, först var det löp och sedan har det varit sommar. Ella var inte riktigt bekväm direkt när vi kom fram men uppförde sig precis som jag ville, lite avvaktande med svansen ner men inte ett enda litet ljud kom utan hon tog sats och sprang in i mitten och satte sig vid min sida. Härligt.
PÅ lunchen hade vi date med Sanna och Peppar. Vi åkte till Visätra där vi ska tävla på Onsdag (utan att vara färdiga över huvud taget, hur tänkte vi nu????)
Det var dövarmt och vi orkade bara köra några inkallningar och rutor sedan en lunchpromenad (med härliga hundrus) innan vi åkte hem och jobbade igen.

Kommentarer
Postat av: Peppar

Vad var det för gegg vi badade i? MAtte har nu schamponerat mig 3 ggr, men det sitter kvar. Hoppas det försvinner när jag blir klippt.

2010-08-23 @ 21:03:38
URL: http://perro-peppar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0