En charmig hund eller botten är nådd :-)

Vet inte om jag ska skratta eller gråta men debuten i lydnadsklass 2 var ett riktigt bottennapp :-)
Uppvärmningen gick bra förutom att Ella inte ville ligga !! Det var ju blött och magen är ju alldeles baaaaaaarrrrr.
Platsliggningen skedde med en schäfer närmast, de som följer min blogg vet ju att det inte riktigt är Ellas favoritras.
Men Ella la sig fint och efter 2 minuter och 53 sekunder satte hon sig upp och undrade var i all världen matte hade tagit vägen. Jag gick in som nummer 2 och allt gick snett, en mycket intressant fläck att lukta på under fria följet, Ella brukar inte vara så luktig. Lägga sig går inte alls för sig under läggandet under gång, Jippi inkallning det kan jag, verkade Ella tänka och stormade med glädjen sprittande i hela kroppen fram till mig, va matte sa du något????? Så fortsatte det. Rutan sprang hon med samma glädje till och vad gör jag ropar av nervositet stå och hon stannar snyggt bara det att det var 20 cm för tidigt, men hon löd. Hopp över hinder, Ellas paradnummer som hon älskar, kan användas som belöning blev det dubbelkommando på  då hon tar sats men sedan kommer på sig själv, va sa hon verkligen att jag fick......
Bäst var dock fjärren där hon med glädje stutsar upp och ner med en rumpa som är alldeles stilla. Tyvärr tjuvstartar hon innan jag gav kommando så det blev ingen 10 poäng vilket domaren snabbt påpekade när vi var klara, Hennes andra kommentar var du har en mycket charmig hund och ja, jag gick av planen med ett leende, Ella hade en härlig svansvifning under hela tiden vi var på plan, hon försökte men var inte tillräckligt färdig för att vara där vare sig momentmässigt eller störningsmässigt, men det visste jag helt klart innan så det var mer för min skull vi var där för att träna mig och jag uppfyllde mitt mål med att ha en glad hund och en bra känsla själv :-) Avskräckt, absolut inte snarare blodad tand. Vi kör en tränings tävling till i KMet i Gränna, det kan ju inte gå sämre (poängmässigt) sedan väntar vi tills allt kommit bra mycket längre.

Kommentarer
Postat av: Helene

Grattis till debuten, även om det inte gick så bra poäng mässigt! Ni har prövat på det och vet vad ni ska träna mer på och det viktigaste av allt är att ni har roligt!

Vi ses !

Helene Ceasar o Cocos

2010-08-26 @ 15:49:05
Postat av: Johan Liw

Din humor och glädjen du beskriver Ella är härlig grund till lydnaden. Nu ska hon "bara" tycka att det är himla roligt att utföra momentet klart:)) Är sugen på att få träffa dig och Sanna för en träningsdag i fagra Sörmland.

2010-08-30 @ 21:16:04
URL: http://www.liwsperro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0