Nu har vi kommit hem från

Tävlingen på BroHåbo BK, mycket nöjda och glada med dagen :-)
Gäller att suga i sig när allt fungerar. Idag var det 17 startande och 10 hundar fick första pris. Domare var Micke Hjort. Vi skrapade ihop 170 poäng och kom på delad 5 plats. Men jag var glad så snart de kom till den första deltagaren på 160 poäng , då visste jag att vi var i mål. Ella kändes inte på topp och var lite disträ.( börjar vi redan närma oss löpet, har förväntat mig att det ska börja i början av maj) Spelar ingen roll hur mycket jag backar och går tillbaka i linförigheten, jag får snart kalla in hjälp som tvingar mig att få till den annars kommer vi inte vidare. Roligaste tokigheten idag var när vi skulle köra läggande under gång, jag har börjat använda kommandot "kom" istället för "fot" och Ella upplever inte det lika strikt, skulle jag tro för Ella kommer mycket riktigt, men viker av från min sida för att gå till domaren..........
kommer snabbt tillbaka när jag harklar mig men VADÅ!!!, att Ella blir för nyfiken på en storväxt okänd man för att lämna min sida och snällt trava iväg till domaren trodde jag aldrig jag skulle uppleva :-)
Dagens poäng fördelade sig enligt nedan.

Moment

Pudel
klubben

Nedan
Siljan Lö

Nedan
Siljan Sö

Apollo
gruppen

BroHåbo
Platsliggning 10 10 10 10 10
Tandvisning 10 10 10 10 10
Linförighet 5,5 7 7 6 7
Läggande 0 10 9,5 0 6,5
Inkallning 9,5 9 10 8,5 9
Ställande 0 0 9 8 8,5
Apportering 10 10 10 9 8
Hopp över hinder 9,5 9 10 10 10
Helhet 7 8 9 8 8,5
Totalt 126,5 151 182,5 150,5 170

Kommentarerna i protokollet speglar den disträhet jag nämnde,
Under linförighet fick vi
  • Dubbelkommando, tävlingsledaren sa vänsterom halt, jag gjorde som hon sa men Ella ville fortsätta framåt
  • Ojämn position, Jag började gå för snabbt vilket jag gör när jag blir nervös, med en Disträ Ella blir det lite framför, lite bakom och ibland lite långt ut. Kom på mig efter halva linförigheten och då gick det mycket bättre.

Under Lägande

  • dåligt fritt följ, tacka skjutton det när hon drar iväg mot domaren :-)
  • dubbelkommando sitt, kanske belönat att hon legat kvar när jag kommer tillbaka lite för mycket.

Under Inkallning

  • Slarvigt avslut, Hoppar runt och snurrar i luften ganska sött men ger inga stilpoäng

Under Ställandet

  • Vrider sig vid avslut (hund), vet inte vad det var

Under Apportering

  • lätt tugg, samma som i Gränna som Lena kalla skaller, köpte hem en ny apport igår och ångrar att jag tränade den med henne, jag försökte få henne att vänta på kommandot. Vilket gör att hon blev tveksam igen att ta apporte :-(

Det var analysen det :-) Men som några intelligenta människor säger, njut av det som gick bra och det gör jag, det är bara smågrejor nu allt förutom linförigheten vilket snart ska utvecklas till fria följet.

Tävlingen var bra arrangerad, priserna bra (Alla första prisdeltagare fick en liten glasgrej, 1:a pris var en ettårig hundförsäkring på Folksam, En 15 kg säck Magnussons mat och ett gosedjur) Dessutom som lottning fick alla deltagare en hel låda Magnussons hundgodis som var en riktig hit på Ella finsmakare. Mycket bra reklam för Magnussons. Fast fortfarande har Nedansiljans tävling absolut varit den trevligaste, troligen beror det på Anna och publiken. Jag saknar alla handklappningar och den gemytliga stämning som var där. Dock fanns det trevlig hundar och människor även här. Bl.a. tog vi en skogspromenad tillsammans med en Kelpi med Matte, mycket trevligt och hundarna hittade varandra och vallade varandra mycket :-) 


Kommentarer
Postat av: Ulrika Calmegård

GRATTIS!! Snart är ni där och har er första titel :-)Impad!

2010-04-11 @ 18:59:11
Postat av: Marita Palmqvist

Grattis till 170 poäng !

Njut av en duktig vovve : )

2010-04-11 @ 21:18:42
Postat av: Petra

Grattis till er från oss.Vad skönt att det känns bra.Kramar Petra & Lufsen

2010-04-12 @ 08:27:34
URL: http://nogg.se/lufsen
Postat av: Nanna och Anneli

Många GRATTIS från oss i Sme!

Fint jobbat:)

2010-04-12 @ 19:16:16
URL: http://la-sirenitas.se
Postat av: Helene

Jätte grattis! Jag är likadan funderar på vad som kunde varit bättre,njut av framgångarna!Då är det snart tvåan för er med.

Mvh Helene Ceasar o Cocos

2010-04-13 @ 07:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0