Hunddag

Min älskade, älskade hund idag fick vi vårt LP1 :-) på trevliga BK i Nynäshamn
Poängen ligger kvar i bilen men de var ok, helt tydligt märks att vi är nära löp.Hon hänger lite med huvudet och är väldigt "nosig" , två gånger fick jag säga till henne, vid linförigheten och vid ställandet då hon lämnade min sida alldeles för mycket. Men vad gör det det räcker ju med 166 poäng.
Närmare rapport om poäng får vi ge senare.


Jag är så nöjd med säsongen så här långt, nu går vi in i "ide" tränar 2:ans moment med mest fokus på fria följet och återkommer till sommaren eller hösten när det gäller lydnaden. Nu ska vi börja lägga mer viltspår så vi kan pröva på ett öppetspår innan sommaren. det passar nog hormon-Ella bättre. Men vi får se.

Efter prisutdelningen ringer jag spänt till Sanna och Peppar som också har tävlat men de körde bruks/spår och blev uppflyttade. Ännu mer solsken lös runt mig då. Vilken härlig dag. Vi skulle ha Perroträff vid Ulriksdal så åkte vi dit direkt efter tävlingen. Sanna och Peppar hade redan kommit dit. Som belöning för deras jättearbete gick vi iväg och lät dem springa i skogen. De hade verkligen jättekul idag.




Se vilka härliga blåsippor som lyser i bakgrunden.


De hittade ett sunkigt vattenhål där de kunde fräscha till sig inför mötet med sina fränder.

Perroträffen började klockan 13:00 och vi skulle ta 1 timmes promenad. En timme för Tuss med matte blev 2 timmar med hundflock och massor av pratande ägare.
Nu ska vi se, vilka var med

Bibord: Tuss och Max
Calmigos: Dina, Dios, Zita och Ella
Hunds: Chinco
Tasseriet: valpen Zelda
Perro Rizado: Peppar och Wille
Hurråsen: Kajsa Kavat
Nissadalen: Enzo
Sen kommer jag inte ihåg fler
Vi hade en underbar promenad mestadels med sol men även några regnstänk. Kan varmt rekommendera att gå runt Edsviken med början och slut vid Handelsträdgården vid Ulriksdal.


Yngst idag var Zelda 5 månader som gillade att springa farbror Max i hasorna.


"Farbror" Max ville dock helst fria till Ella. Det var inte många minuter som Ella var MAxfri under promenaden. Oftast tog hon det med jämnmod. Men ibland blev han för påflugen och då sa hon ifrån.



Vi hittade en underbar sandstrand och i vattnet fick Ella vara "ifred" från sin friare. 2 hundar badade vad jag såg och självklart var den ena Ella den andra var Wille.


Dios toksprang mest på stranden.


Dios syster Dina och Ella sitter på stenen (Ella är Dinas moster) visst kan vi se likheter:-)



Summa summarum en underbar dag med tidig start som avslutades på Ulriksdals handelsträdgårds fik.Dit hundar är välkomna. Ett ställer jag varmt kan rekommendera. Sanna handlade en macka till mig och vilken macka, med surdeg och getost, vindruvor, valnötter och sallad, underbart god.  Hit kommer vi tillbaka.





Kommentarer
Postat av: Peppar

Grattis till världens bästa Ella och världens bästa Susanne! Nu har ni klarat LP1! Nu är det bara att fortsätta - för er finns inga begränsningar!

/Peppar & Matten

2010-04-24 @ 21:46:44
Postat av: johan & Gunilla

Hej

Stort grattis från oss i vingåker, bra jobbat och va kul för er att börja med momenten i tvåan. Chica och jag ska debutera i ettan om två helger.

Hoppas vi ses i Smè

2010-04-24 @ 22:55:22
URL: http://www.liwsperro.se
Postat av: Anna N.

Du ,jag lånar översta bilden och kapar ovanför de vita benen så säger jag att det är Rolex ;). Skoja! Men de är ruggigt lika. G*R*A*T*T*I*S till LPI!/Kram Anna

2010-04-24 @ 22:59:54
Postat av: Nanna

HURRA va ni är bra!!Jättemånga gattiskramar till LP1 tjejen:)Soliga hälsningar från Sme'backen/Nanna och Anneli

2010-04-25 @ 07:53:03
URL: http://la-sirenitas.se
Postat av: Anonym

Heja SusElla va duktiga ni är! Stort Grattis till LPI. Så synd att vi inte kunde vara med på träffen igår, ni ser ut att ha haft en jättetrevlig promenad.

Kram

Mia, Micke o Manne

2010-04-25 @ 11:37:31
Postat av: Jossan och Tiza

Grattis!! Vad duktiga ni är!! :)



Jossan och Tiza

2010-04-25 @ 12:00:37
Postat av: Susanne

GRATTIS!!! BRA JOBBAT! Jodå, vi såg redan i Gränna att det stämde. Vi ses i tvåan =).

/Susanne

2010-04-25 @ 20:57:01
URL: http://www.aberlours.se
Postat av: Kickan

Hej! STORT GRATTIS syrran vad du o matte är duktiga jätte kul ,ha det bra kram Carizma & Kickan

2010-04-26 @ 10:44:02
Postat av: Ulrika Calmegård

Jag måste ju gratta här oxå!!!

Vilken fin bild på Ella med rosetten!

2010-04-26 @ 17:33:50
Postat av: Maria & Rozie

men GRATTIS!!!! va kul!!!

2010-04-26 @ 22:38:00
URL: http://rozie.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0