VP och SS

Idag började vår träningsgrupp för Lotta Linusson. Jag hade bestämt mig för att få hjälp med min linförighet. Med Koffecient 4 så måste den bli säkrare.
Vi träffades i Västerhaninge, mitt i ett industriområde med en parkeringsplats som träningsplan. Träningen började klockan 19:00. Det var redan mörkt när vi skulle börja med platsliggning. Platsliggning som Ella inte alls ville vara med på. Även fast jag hade kycklinglever i fickan och till slut i handen ville hon ligga. Hon gick ner men stannade med magen ovanför marken, det lilla pyret. Om det var mörkret, asfalten, hundarna eller vad vet jag inte men helt klart gillade hon inte läget. Nåväl, jag får väl välja dagtävlingar på gräs så kanske det går bättre om jag ska tävla i framtiden :-) När platsliggningarna (vi gjorde 2 för att elitekipaget skulle kunna köra både sitt och ligg) var klara så tränade vi lite två och två. Jag började med att kommendera Sanna, som inte LYDDE, det var totalvägran, men det såg snyggt ut. När jag kommenderade helt om så började hon springa :-)
Men Peppar fixade det också, han lydde matte som han skulle.

Sen kommenderade Sanna en apportering för Ella. Hon öppnar och stänger munnen flertal gånger, så vi får jobba vidare på det.

Körde sedan själv igenom de flesta momenten med gatljusskuggor som hjälp för att kunna se att Ella fixade ställande/läggande under gång, dessa moment var lyckade. Jossan kom och kommenderade oss i linförigheten. Inte blev jag nöjdare för det.

Lotta spenderade tid med var och en och vi fick under ca 12 minuter jobba under hennes lupp och få hjälp med det vi kände att vi behövde hjälp med.

VP och SS var det jag sa så Lotta skickade oss tillbaka till ruta 1 i träningen av linförigheten.
Enbart flytta över tyngden och skjuta fram höften och belöna om Ella såg på mig. Vi var sist ut så vi hade tränat nästa 2 timmar och nu var Ella lite ofokuserad. Men det kändes bra att backa för jag vill ha ordning på det här.
Nu har jag lite att pyssla med tills vi träffas igen om två veckor. Fokusera på Ellas kontakt, ge kommando tidigare och gå långsammare (men det vet jag inte om jag känner mig bekväm med, vi får prova och se)
Kul, kul :-)

Ser också fram mot helgen då vi ska på "träningsläger" med tävlingslydnad som tema. Härligt för mig men Mats var mindre lycklig :-)








Kommentarer
Postat av: Annica o Fanta

Oh,va kul ni har det och kul kommer ni säkert att få det på lägret,lycka till!Själv så känns det som vi lägger tävlingar på "is".Eftersom jag blev så nöjd i Gränna(Fanta var med mig och fick inga konstiga"spel",förutom tandvisningen!)så gjorde jag en efteranmälan helgen efter på vår första officiella tävling.Det gick inge vidare,då kändes det som vi var på ruta 1 igen.Hon tyckte inte om tävlingsledaren...och hade sina "idiotspel"igen...suck!Det är nog bara att inse att det är matte som skulle tycka det vara roligt att tävla,inte Fanta!Kramar från oss!

2009-09-22 @ 17:09:30
Postat av: Petra & Lufsen

Hej på er !

Ni verkar ha det jättkul.Och duktiga är ni. Ha det nu så bra på lägret i helgen Själva så ska vi på perroträff här i Örebro.Sköt om er Kramar från Petra & Lufsen

2009-09-26 @ 08:59:49
URL: http://nogg.se/lufsen
Postat av: Lena

Hej på er! Tack för senast! Hoppas ni tyckte det var nyttiga dagar

Borde kanske själv gå kurs. Min yngsta aussie Meja hade levt rövare hemma hos Lizlott som passade henne medan jag var borta:-(

Lycka till och träna på! Jag ser fram emot ett foto på Ellas ägg-apportering! Kramar till er från Lena

2009-09-28 @ 20:49:26
URL: http://www.bonitaochjag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0