Hösten nalkas

Nu är snart hösten här. Gränna är avklarad, vädret är ostadigt och höstens kurser påbörjas. I höst, närmare bestämt på Söndag ska Ella och jag börja Agility tävling I senare i september så är det tävlingslydnad med Perrogänget. Båda kurserna ser jag fram emot men högst upp är nog tävlingslydnaden. Både eftersom vi i helgen visade att både Ella och jag kunde hålla ihop. Det var något jag inte tog för givet, men det kändes bra.

Agility är mer för att Ella tycker det är så himla skoj. För hennes del så är det att få upp snabbheten i slalomen och att fokusera lite mer på mig. För min del är det att vara tydligare och snabbare. Största biten av träningen ligger alltså på mig.

Förhoppningsvis hinner vi också med ett viltspår i öppenklass under hösten. Vi har börjat träna men behöver mer erfarenhet av tillbakagångar och vinklar känns det som.

I dag är det i allafall strålande sol och vi har tagit en härlig promenad i skogen. Ella har bara badat i en av många geggiga pölar som finns i skogen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0