Tuffa tag

När två och fyrbenta leker kan det bli blodvite....... Glaskroppsavlossning låter väl inte så roligt. Nu var det ju inte Ella som fick skadan utan jag. Det hände redan i fredagsmorse men inte hade jag tid att fundera mer på det under helgen. På måndagen åkte jag dock till farbror doktorn som skickade mig vidare till ögonakuten. Där de konstaterade just glaskroppsavlossning.


Glaskroppsavlossning är ganska vanligt, särskilt i medelåldern. Besvären kan visa sig som rörliga svarta prickar eller fläckar som stör synen eller som svarta blixtar. De går oftast över av sig själva, men det kan ta tid. Kontakta ögonsjukvården om din syn påtagligt försämras, om du ofta upplever ljusblixtar eller om synfältet begränsas av en mörk gardin.

Jaha, då blev det konstaterat att man har blivit medelålders och allt tack vare en liten svanstipp i ögat. Så nu går jag med en större svart prick som glider runt i mitt öga och blixtar på kvällen så jag tror jag är en popstjärna.
Tänk så det kan gå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0