Ingenting särskilt

Nu har det gått en tid sedan förra inlägget, genast får jag en kommentar av min trognaste läsare, mamma :-)
Anledningen till skrivtorkan är att det inte hänt så mycket att skriva om även om det är full fart hela tiden. Mycket barn, jobb och båt just nu.
Ella stackaren får inte riktigt sitt tillgodosett, men en gör så gott en kan. Åtminstone blir det en skogspromenad varje dag. Där jag försöker lägga in lite inkallningar, ställanden, lägganden och linförighetsträning. Vi gömmer godis inne i små pryttlar som Ella måste hitta sedan finula ut hur hon ska komma åt. Igår la jag ett spår på tomten med 8 pinnar i. Fick ligga till sig under duschen, sedan hade jag glömt bort dem :-) men det hade inte Ella. Ella ville ju helst springa ut och kolla vad jag gjort ute direkt när jag kom in. Men var fortfarande på när en halvtimme gått och vi skulle iväg till jobbet. Ella gick spåret jättebra. Plockade självmant upp 6 av pinnarna (de första) missade en och blev sedan "vimsig", då var det dax att sätta sig i bilen. Pinnarna bytte jag mot smarrig skinka.

I helgen var det slit och släp med att tömma båten och sätta ställning mm mellan regnskurarna. Ella var med men gillar inte riktigt att bli lämnad på marken när vi är uppe 3 meter högre upp. Ella har ingen bra koll då tycker hon. Men samtidigt som jag står på marken och lastar upp/ner saker från båten tränar vi små övningar som fotposition med kontakt, sitt och ligg som ska bli fjärrdirigering, platsliggning. det gäller att passa på när möjlighet ges. Jag tycker jag oftast är dålig på det. Hemma har vi också börjat träna in rutan på det sätt som jag fick tips om på tussberget träffen i våras. Att använda rutan som target. JAg gör det medans jag lagar middag. Gör en liten ruta med 4 koner i köket, precis så att Ella får plats. Sedan klickar jag när hon springer dit och ställer sig med kontakt med mig. Sedan är min tanke att öka rutans storlek och sedan börja jobba på avstånd och miljö därefter.

I morgon hoppas jag att jag hinner till Sanna för platsliggning och miljöträning på Botkyrka BK inför helgens tävling. Det jag känner är att det jag inte varit tillräckligt fokuserad senaste två veckorna på att träna hela programmet. Ella börjar visa tecken på att löpet ligger runt knuten, kissar ofta, luktar och är lite disträ, måste "hålla kvar" henne mer än vanlig i att vi faktiskt tränar och inte ska nosa på just den tuvan.

Men jag har bestämt mig för att det bara är träning av mig vi ska syssla med, så får vi se hur resten går. Sämre tävlingsmänniska än jag får man nog leta efter....
Men när jag nu har blivit tilldelad en arbetsglad/villig/duktig hund så vill jag ju försöka förvalta det.


Kommentarer
Postat av: Peppar

Hej världens bästa Ella!

Jag ska vara ditt största fans på söndag och hjälpa din matte att inte vara nervös. För du kan allt som jag kan fast lite snabbare och lite bättre, så det kommer gå bra!

/Peppar

2009-10-21 @ 22:09:51
Postat av: Petra

Var sak har sin tid .Visst är det så man säger.Och jagär övertygad om att Ella får sitt hon också ,men ibland blir dte lite mindre .Ha det så bra i höstrusket Kramar Petra & Lufsen

2009-10-22 @ 10:43:13
URL: http://nogg.se/lufsen
Postat av: Annica o Fanta

Skickar massor av lycko kramar till er inför tävlingen.Vi håller tummar o tassar!

Kramar från oss

2009-10-23 @ 16:21:46
URL: http://www.nogg.se/fanta
Postat av: Jossan och Tiza

Lycka till på tävlingen! :)



Jossan & Tiza

2009-10-23 @ 19:08:02
URL: http://tiza.bloggspace.se
Postat av: Helene

Lycka till ! Försök att inte vara så nervös det är bara en tävling ! Du vet att ni kan ! mvh Helene Ceasar och Cocoa

2009-10-24 @ 08:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0