Ännu mer bilder


Ann har skickat över lite bra bilder. När man själv fotar så blir det ju inte så ofta man själv hamnar på bild med sin hund. Så här kommer iallafall några. Poängtera om ni tittar noga så anvädender jag ett kortekoppel här. Litet och smidigt.

Men oj vad ett kortekoppel kan ställa till det. När jag kom hem i Söndags så var maken snäll nog att ta ut Ella på kvällspromenaden. Men har blir bra sur när han märker hur slarvig jag är som låter ett koppel som gått av hänga och dingla på halsbandet. Så min darling knäpper loss kopplet och kastar iväg det i dikesrenen. I måndags kväll frågar jag honom var han gjort av mitt lilla kortekoppel. Svaret var "kastat det". Så nära skiljsmässa har vi nog inte varit :-) snacka om att jag var arg. Efter mycket funderande kunde han i alla fall tala om ungefär vart han kastade det. Så jag kunde gå dit med Ella och köra lite uppletande. Först gick jag lite för långt så vi hittade det inte efter vi gjort en sväng i skogen gick jag tillbaka och skickade henne tidigare och då hittade hon det direkt. Pussgurkan :-)

Några andra fina bilder från Ann








Buddha med Lotta. Det här tyckte Ella var riktigt mysko. Han låg så stilla så stilla så hon funderade länge och väl innan nyfikenheten tog överhand.


Här kör vi mängdträning på platsliggningen :-) Mocka håller koll på sin matte som tar kort.
I bakgrunden ser man Jennys Knoppbacka gård.


Ella på platsliggningen vid stolarna. Inte så avkopplad ännu som mna skulle kunna önska sig.


SvartElla på ställande under gång. Vi hade underhållning av Jennys 1 åring med kompis (hästar) som busade och stod i i hagen bredvid.

Lena jobbar med Zpader och Annelie gällande apporteringen


 
Bombi funderar


Pelle visar på Söndagen var skåpet ska stå, Lycka till i helgen nu på tävling


Och med denna gruppbild tackar jag alla för en jättetrevlig helg.
Bilderna visade i detta inlägg har jag fått från Ann. Den som saknas är Malin och SvartElla/Ella/Russin som fick åka iväg lite tidigare då hon skulle spela match.


Kommentarer
Postat av: Anna Nygårds

Ooj vad roligt att vara på ett riktigt läger. Här tränar vi mest i ensamhet jag o Rolex. Inget roligt med "schäferfolket". Så fort man får lite problem säger de:"Köp en schäfer". Till helgen blir det Utställning i Sunddsvall.Den 18 tävlar vi lydnad i Falun.

Fränt med äggapportering.

/ Anna

2009-10-01 @ 14:27:34
URL: http://www.nogg.se/annaochrolex
Postat av: Lena

Tur du har en så duktig hund så du hittade kortekopplet igen! Vilken rolig historia :-)

2009-10-01 @ 21:29:02
URL: http://www.bonitaochjag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0