Annorlunda dag

Idag drog Ella och jag iväg till Sundbyberg. Först buss sedan tunnelbana byte med många gångar i underjorden för att sedan ta en annan tunnelbana. Vi fick vänta på en tunnelbana då passade vi på att göra platsliggning på perrongen med folk gående bakom Ellas rygg i strid ström. Även tunnelbanan fick köra in och stanna innan jag kommenderade Ella sitt :-) Lilla pussgurkan fixade det jättebra. I Sundbyberg träffade vi Camilla på Hundpoolen som jag ringde och bad om hjälp för att få sinnesro. Hon är en sådan där som trycker och knådar hundar. JAg ville göra slut med tanken att det kanske fanns en liten elak skada efter krocken, sluta älta. Nu har jag gjort det :-).
Ella var jätteduktig inte riktigt bekväm med Camillas närgångna fingrar hon häschade (stavas det så) en hel del och lipade åt oss flera gånger. Camilla kunde inte känna några konstigheter som kunde relateras till en skada men Ellas muskler på höger bog och ljumske var lite ansträngda och spända. Hon jobbade igenom Ella på mer än en timme. Annars tyckte hon att Ella var bra musklad och kunde gå ner något kilo (Marita hade rätt :-)

Så nu har jag fått förhållningsorder att köra många koordineringsövningar ex.v. backa, backa sväng höger, backa sväng vänster. Sänka hindrerna så hon måste gå över och dra upp benen under sig, slalom, freestyleövningar och göra lite på varje promenad. Också massera henne när vi kört hårt och varva ner henne ordentligt innan vi hoppar in i bilen och åker hem. Det känns såååå skönt att äntligen ha kommit iväg till Camilla och få det avklarat så vi en gång för alla kan lägga olyckan bakom oss.

I helgen blir det mer vinterrustning av båten och på söndag går startskottet för Ellas och min debut i officiella sammanhang på lydnadsplanen. Än har jag inte kunnat hitta en anledning att slippa :-)
Men vi kanske försover oss. Klockan 8:30 går det av stapeln.
Jag och Ella åkte ner dit vi ska tävla i Onsdags och träffade Sanna och Peppar. Vi kom precis i tid till andra platsläggningen. Alla stod redan redo så vi smög in på planen och ställde oss sist. En tjej kommenderade en i taget att lägga ner hunden. Ella tyckte det var lite konstigt direkt ur bilen ut på plan med främmande hudnar och sedan direkt läggas. Jag hade redan innan bestämt mig för att stå kvar en liten stund för att sedan gå iväg. Det fungerade jättebra, vi hade fin störning i ett ekipage som tränade framåtsändande i grupp (?) precis bakom platsliggningen. Sedan var Ella på och vi tränade endel. HAr haft lite problem med att hon lägger sig både på läggande under gång och ställande under gång. Diskuterade det med Sanna som undrade hur jag lät/kommenderade. Vi kom fram till att det var olika ljud så Ella borde fatta. Dagen efter på vår skogspromenad gick jag och funderade på detta och kom på att jag förväxlat tonlägena.
Tidigare har jag kommenderat stÅ genom att gå ner i ton och fokusera på Å. Senaste dagarna har jag istället kommenderat Stå och gått uppåt i tonläget och fokuserat på S. På promenaden fungerade ställandet igen, så vad skulle jag göra utan Sanna, hon är så klok. Nu får det gå som det går, jag vet att Ella kan det är bara frågan om vi kan få ihop det med mina nerver.


 






Kommentarer
Postat av: Anna N.

Lycka till i morgon nu! Vi håller tummar och tassar./ Anna& Rolex

2009-10-24 @ 13:46:22
Postat av: Lena

Hoppas allt går bra! Vi håller tummarna! Kramar

2009-10-24 @ 17:44:26
URL: http://www.bonitaochjag.se
Postat av: Petra & Lufsen

Jätte lycka till i morgon.Vi håller alla tassar och tummar för er.Kram från Örebro

2009-10-24 @ 18:24:43
URL: http://nogg.se/lufsen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0