Höstlov

Vi har haft höstlov i Stockholm, Så veckan har varit lite upp och ner. Jag har varit ledig torsdag och halvdag fredag för att spendera lite kvalitetstid med vår minsting. Ella fick stanna hemma med Martin, vi har varit ute och käkat pannkaksbuffe, ja eller rättare sagt jag höll mig till Sallad medans Johan mumsade upp 8 pannkakor med sylt, grädde, kolasås, dajmkulor och allt möjligt annat gott. Sedan var vi på bio. "Upp" i 3 D en mysig film som kan rekommenderas. Vi mötte syrrans särbo som visade oss en häftig finness på sin nya bil. Den kan parkera automatiskt, Inga händer på ratten :-) jättehäftigt.

Ella har också fått sin beskärda del, 2 spår på ängen och i skogen och skogspromenader varje dag. Vi har också gjort "studiebesök" på Nacka BK, träningen gick inget bra. Tyresö BK där skulle vi tävla i helgen, Träningen gick bra. Norsborgs Hundklubb som hade träningstävling, med blandat resultat.

Idag bar det alltså iväg till Tyresö BK för tävling. Denna gång skulle jag klara mig själv :-)
Nervöst men jag hade gjort upp en plan. Jag var där en timme innan samling. Började med att ta ut Ella i skogen på en koppelfri promenad, Vilka härliga omgivningar. Efter att ha anmält att vi var där satte jag mig mitt i den väntande skaran. Ella fick sitta/ligga bredvid mig på prispallen. När det var 20 min kvar så började jag värma mitt i den väntande skaran precis bredvid planen där vi skulle vara. Mycket belöning för många små övningar.
Sedan var det dax. Fick startnummer 4.

Platsliggning          6     kryper framåt
Tandvisning           6     Backar
Linförighet             6,5  Ojämn pos, släpar
Läggande              8     DK, föraren saktar in (helt onödigt)
Inkallning              9,5  Vid sväng
Ställande             10     (Tävlingsledaren klappade händerna :-)
Apporterande         7,5  Föraren styr
Hopp över hinder    8,5  Slarvigt avslut
Helhetsintryck        7

8 plats av 16, ett 2:a pris på 156 poäng nära skjuter ingen hare........

Mest nöjd är jag över att Ella var glad största delen av tiden, sedan givetvis också läggande, inkallning och ställande. Dubbelkommandot var en osäkehetsgrej (som jag inte var medveten om) efter träningstävlingen i torsdags då hon blev stående.

Mest förvånad blev jag över att Ella blev stående efter Hoppet.

Linförigheten/fotgående blir höstens/vinterns största utmaning. Platsliggning fungerar men måste miljötränas med andra hundar. Ella låg och spanade in en Hofawart som låg bredvid som också kröp men jag är klad att alla har stannat liggande. Apporten får jag börja om med, tänk att antingen blir det för lite eller för mycket. Efter äggapporteringen har skallret försvunnit men istället är Ella mycket tveksam att ta apporten. Hopp över hinder var en olyckshändelse.

4 poäng saknades till första pris men vi kommer igen.


Kommentarer
Postat av: Petra

Andra plats är inte dåligt.Vi gratulelar så mycket.

Här har vi också haft höstlov.Vi tog en tur till göteborg mån-ons.

Ha det så gott och sköt om er Kramar Örebro

2009-11-02 @ 08:51:32
URL: http://nogg.se/lufsen
Postat av: Fanta m flock

Vad ni är duktiga,det närmar sig.....Det verkar som din uppvärmning funkade bra,ja man får väl prova sig fram.Var rädda om er!

Kramar Fanta m flock

2009-11-02 @ 19:42:04
Postat av: Anna Nygårds

Vad duktiga ni är. Nästa gång sitter 1:an där. Själva är vi i en svacka.Hur gick det med Perrolägret?



MVH Anna

2009-11-04 @ 09:51:21
URL: http://www.nogg.se/annaochrolex
Postat av: Nanna och Anneli

Heja heja!Nästa gång sitter den tror vi!!Kram fån Sme'backen

2009-11-04 @ 20:20:32
URL: http://la-sirenitas
Postat av: Helene

Snart så ,jätte bra att prova sig fram vad som fungerar bäst för er.Tycker att man lär sig något nytt för varje tävling ! Mvh Helene Ceasar o Cocos

2009-11-05 @ 10:50:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0