första advent

Fast här hemma är det lite kaotiskt. Halva köket verkar befinna sig i vardagsrummet :-)

Den här lilla blomman lurade ut kameran idag. Helt fantastisk hänger de på en buske som tappat alla bladen och som jag inte kommer ihåg namnet på. Helhäftigt färgsatt med orange och cerise.
När kameran ändå kommit ut i trädgården så fick den följa med på morgonpromenaden och det är häftigt hur en helt vanlig promenad blir annorlunda och på något sätt vacker då en lins följer med på promenaden.
Men precis som Liws så börjar jag bli frustrerad över att jag inte kan min kamera bättre. Kanske en kurs vore på sin plats.


Några häftiga bilder tycker jag att det blev i alla fall. Solen kom fram bakom trädtopparna precis utanför tomten.


Solen har ännu inte lyckats trycka bort den häftiga dimman som fanns på ängarna.



På ängen tränade jag och Ella lite fotgående. Vi har kommit upp i 5-10 m snyggt fotgående. Det är jättesvårt att träna då jag inte ser riktigt tycker jag. Men här sitter hon väl fint, eller hur?


Vackra Ella en helt otroligt vacker morgon.


Ella hittar spännande hål i den uråldriga eken.


Här har jag satt mig på en sten i skogen och labbar med tid och bländare för att den hårda vägen

Efter morgonpromenaden så var det bara hem väcka familjen och komma iväg för att fira barnens farmor på födelsedagen. Eller rättare sagt make och barn fick åka i förväg medans jag åkte till BK för sista apellydnaden innan jul. Var och en fick köra igenom hela programmet. 
Linförighet Bra bit kvar innan jag är nöjd, men inte sämre än Gränna skulle jag säga.
Framförgående Precis börjat Hon går ut fint när det står en kon där Ella tror det ligger en belöning.
Inkallning Snabbt och bra, Kanske fortfarande för långt bakom men inte enligt instruktören.
Läggande under gång helt ok
Hopp över hinder Helt ok, kanske ska försöka flytta henne lite längre från hindret.
Apport Hon sitter under kastet men kan inte hålla sig utan springer före kommando :-(
men vi ser hur väl hon vill och det slår slint i huvudet på henne när hon kommer på att det inte var rätt.
Men vid upprepning fungerar det bra.
Budföring Har ju inte fungerat bra. Hon har ju sprungit ut fint men väl framme så har hon inte vetat vad hon ska göra. Så vi körde ett kort avstånd och vallade sträckan en gång innan jag skickade Ella. Hon sprang fram och vi fick henne att sätta sig bredvid instruktören. Lämnade också Instruktören efter kommando och en liten rörelse framåt.

Nu har vi juluppehåll och ska träffas igen 17 januari. Hoppas vi alla hinner träna endel innan dess. Sedan var det 1 timmes transporttid till Farmors kalas där vi sammanstrålade med resten av familjen.

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Louise

Hej



Underbara naturbilder, så jag tycker nog du kan din kamera tillräckligt bra om du kan att ta så här fina foton! Fast jag håller med dig om att det kan vara svårt att utnyttja systemkamerans kapacitet fullt ut - har själv en relativt ny kamera och jag prövar mig fortfarande fram en hel del.



Lycka till med Ellas fortsatta träning och det låter som ni är på god väg mot formtoppen!

Isas tränar för tillfället mest viltspår - varvat med lydnad, medan Dicho tränar regelbundet med valpgruppen och lite annan smått o gott-träning som en valp kan behöva.



Hälsn. Louise, Isa o Dicho



2009-11-30 @ 11:41:07
Postat av: Helene

Hej vilka otroligt fina foto, jag går alltid ut tidigt på morgonen tycker att det är den bästa stunden på dagen( min son vaknar alltid halv fem ). Ella ser också jätte fin ut!

Så roligt det hade varit om vi hade kunnat träna tillsamans, kanske vi kan få till ett helg läger någon gång.Ha det bra ! Helene Ceasar o Cocos

2009-12-02 @ 18:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0