Surrogat

Idag har Perroklubben KM i Rejmyre, hos Bibords uppfödare Bitte. Funderade på att hoppa in i Sannas bil och heja på de startande. Men hon skulle åka klockan 7:00 i morse och vi har endel att fixa med här hemma så jag avstod.
För att trösta mig har jag både i går och idag lagt egna spår. Eftersom Ella har löpt färdigt och jag vill att hennes huvud ska komma igång igen har jag nu försvårat genom att förlänga spåren.  Igår blev det ett spår på ca 400 m och idag blev det ca 600 m. I dagens spår hade jag också lagt in 3 vinklar. Spåret var cirka 3 timmar gammalt. I förmiddags åkte jag bilen till skogen för att det skulle gå snabbt att lägga spåret. Nu på eftermiddagen gick vi dit. 10 m efter det stället jag parkerade bilen får hon upp mitt spår :-) Följer det noggrant till snitseln jag satt upp för att markera var vi skulle vika av från gångstigen. Snitseln satt ganska lågt så Ella ställer sig upp mot trädstammen för att kolla att det verkligen är vår snitsel. Sedan får jag jobba lite med lydnaden. "Vadå vänta och förbereda jag vet ju vart vi ska" såg det ut som om hon sa :-)
Nåväl Ella går klockrent, kanske fortfarande en aningen snabbt, över stock och sten vid första vinkeln ringar hon lite funderamt men på mindre än en minut är hon i spåret igen. Andra och tredje vinkeln går som en dans sedan skulle vi ner för en mossig brant. Ella går först ur spåret men kommer tillbaka och fortsätter rätt men matte behöver lite mer tid att ta sig ner så jag får släppa ut lite mer lina. Avslutet var i massor av trädbråte, Ella drar in i bråten markerar och nu har jag äntligen kommit ner men inte ännu framme. Ella tröttnar på att vänta och går in i busken och hämtar klöven. Nu är matte där och berömmer MASSOR. Kändes jättekul att äntligen kommit över tidigare tokigheter. Nu gäller det bara att befästa och gå hela vägen till anlagsprov.

Hade varit roligare att vara hos Perrogänget. Men vi får väl lov att gratta vinnarna Manne och Micke som fick full pott och hoppas ni hade en rolig dag fast vädret inte riktigt var på topp.


Vi har också plockat fram studsmattan till Johan och Ellas glädje.



Johan får knappt vara ifred på studsmattan, Ella börjar få in det här med att studsa



De har verkligen roligt ihop Ella och Johan. Riktigt bästa kompisar där Ella är med på de flesta upptåg Johan hittar på. Johan är världens bästa figurant. Flera gånger i veckan följer han med på promenad och vill springa och gömma sig i så att Ella får söka upp honom, VIlket hon tycker är fantastiskt roligt.

Vi har också köpt årets första Jordgubbar från Italien, otroligt söta och goda. Äntligen är sommaren på väg.

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej på er !

Vad duktig hon är,jag börjar bli sugen att gå spårkurs nu när grundlydnad är slut snart.

Och du första bilden på studsmattan när Ella står på bakbenen hoppas jag att du skickat in till fototävlingen.Petra / Lufsen

2009-05-24 @ 19:38:11
URL: http://www.nogg.se/lufsen
Postat av: Anna Nygårds

Rolex skulle nog också gilla studsmattan , men jag har inte vågat prova. Ska nog "slänga" upp honom i kväll. / Anna

2009-05-29 @ 10:32:47
URL: http://www.nogg.se/annaochrolex

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0