Äntligen börjar jag känna igen min hund

Idag har vi varit nere på Nacka BK för att jobba med brukslydnaden. Senaste 2 månaderna har jag nästan givit upp, Ella har varit slö, trist och okoncentrerad men nu börjar jag känna igen min hund. Hon var riktigt på hugget, Linförigheten gick jättebra, läggande under gång ok, Hopp över hinder absolut inga problem.
Platsliggning med en skällande hund bredvid som inte låg still var jättejobbigt men otroligt nyttigt. Ella reste sig en gång men la sig på mitt kommando igen, Fast hon gillade det inte. det var en helt annan hund än förra gången :-)
Nu fick jag energi igen och i morgon är det avslutning på agilitykursen, vi har missat två gånger. Ena gången var det ingen mening att ens försöka eftersom hon var helt veck, andra gången var jag uppbokad på annat.
Våra instruktörer vill att vi ska tävla i Nynäshamn i Augusti. Läskigt men nyttigt.
Anledningen är att det kommer en tävlingskurs I med Annika Aller till hösten och då måste man tävlat för att gå den. Instruktörerna tycker att vi är redo, alla ekipage på kursen, så vi sa att vi skulle försöka åka tillsammans. Instruktörerna skulle följa med som moraliskt stöd :-). Nåväl det är ju alltid bra att ha ett mål med sommarens träning.

Kommentarer
Postat av: Jossan och Tiza

Hej!

Vad roligt med lydnaden att det går bra igen!

Det skulle vara jätteroligt om ni tävlade i nynäshamn i sommar, om vi är hemma då åker vi självklart upp till BK och kollar och hejar! (vi bor ju i nynäshamn)

Ha det bra, och vi träffas väll den 14 juni! :)



Jossan och Tiza

2009-05-29 @ 23:22:26
URL: http://tiza.bloggspace.se
Postat av: Johan & Gunilla

Hej Susanne! Jag har strul med mailen som gör att jag bara kan ta mot. Nu kan jag inte vidarbefodra till dig men har skrivit några rader på klubbens gästbok, kolla om det är ok för dig.

Sköt om dig

Johan & Gunilla

2009-05-31 @ 21:42:33
URL: http://www.liwsperro.se
Postat av: Jossan och Tiza

Tack för grattiskommentaren! Det kändes värkligen skönt att komma 1a i barn med hund och väldigt roligt att Tiza fick sitt bästa resultat (även om det är inofficiellt).

2009-06-01 @ 18:56:18
URL: http://tiza.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0