Våren är på väg

Nu har solen börjat lysa och temperaturen ligger både över och under 0 strecket. Mycket av isen och snön har äntligen börjat smälta bort, jätteskönt. Idag funderade jag t.o.m. på att plocka fram cykeln. Vi sk ju börja träna Agility nästa fredag så vi behöver bättra på konditionen lite. Ella kan förståss ligga på sofflocket medans jag cyklar flera hundra mil :-)
Jag ser fram emot kursstart.
Veckans träning har bestått av att hämta vantar och strumpor som jag kastat bakom mig. Promenad i kort koppel, Linförighet, ställande under gång, läggande under gång. Idag vallade jag t.o.m. 2 korridorer som jag skickade Ella i :-)
Ella fick dessutom träning i passivitet medans jag vallade. Hon la sig snällt ned och tittade på mig. Jag blev dock stressad och glömde valla ordentligt (blev bara horisontellt och inte vertikalt) vilket märktes på Ella. det blev mer spåra kringelkrok än att springa rakt ut som i lördags då vi vallade flera stycken och enligt konstens alla regler. Men som de säger man lär sig av sina misstag :-)

I morgon hoppas jag hinna träna lite mer uppletande. Ella tycker det är minst lika kul som jag om inte roligare. Lite lydnad ska jag försöka få in på programmet också. Jag behöver knyta ihop momenten och miljöträna dem i massor.
sedan gäller det att mentalträna mig :-) Ella har ju känselspröt hur långa som helst. Hon kan läsa mig som en bok på gott och ont. Så ska vi någonsin bli redo för tävling så måste jag coola ner mig.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0