Tillbaka

30 grader kallare men det värmde att få hämta hem sin hund. det är konstigt att hunden kan bli som en del av sig själv.
Vi umgås ju nästan 24*7 jag och Ella. Visst går de andra i familjen ut med henne eller leker med henne men på något sätt saknas det en bit av mig när hon inte är med :-)

4:00 i morse landadet i allafall planet, jag körde Mats till syrrans båt som han ska transportsegla till Polen sedan drog vi hem och somnade som stenar. Ungefär vid 12 tiden åkte jag hem till Chanto med matte för att hämta hem min guldklimp. Johan följde med. Visst blev hon lycklig över att vi kom hon for runt som en tätting, Chanto blev lite låg istället. Gick och hängde med huvudet och var inte speciellt glad att se oss. det var som om han förstod att vi skulle ta Ella med oss hem.
Det som var väldigt roligt var att denna gång släppte hon inte helt till extramatte när jag kom in i huset som förra gången utan kollade vad hon gjorde nästan lika mycket som hon kollade in mig.
Jag upplevde det som om hon knutit band till henne också. Hon hade också lättare att släppa mig för att busa vidare med Chanto och det märktes att hon hade haft det jättebra.
det känns så härligt att det fungerade så bra och gör hundlivet lättare :-)

Nu ska vi packa och åka till Lida för lite vattenträning, Härligt i den fina varma sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0