Mörtö-Bunsö

Nu har vår kompis Chanto åkt hem. Det har blivit väldigt tyst i huset.



Chanto fick åka hem till sig med Laura, en liten spaniel med matte. Ella hade nog blandade känslor inför avfärden. Skönt att inte behöva dela matte men samtidigt tråkigt att inte ha en kompis som alltid ställde upp på strumplekar och annat skoj.
Vi glömde lämna tillbaka Chantos fäll som legat i Ellas Bia. En plats som Chanto uppskattade. När jag kom hem så låg Ella är och vilade. Det brukar inte hända speciellt ofta. Han har ingen riktig koll på hur man använder en Bia, kolla in stilen.


Jag undrar om hon har det bekvämt :-)

Nu när vi är ensamma har vi börjat ta tag i träningen igen. Häromdagen körde vi fritt följ med hästarna som störning.
Ella var jätteduktig ända tills en av hästarna började gnägga mitt framför oss. Jag har aldrig hört en häst gnägga så högt. Då föll Ella ur position och letade upp min högra sida istället.
 
Sedan har vi varit ute och plockat smultron och blåbär. Ella är jätteduktig att både ploka och vänta på att jag plockar åt henne. Smultron slog nog blåbären.

Vi skolkade och gjorde helg redan i fredags, ut med båten två härliga dagar då våtdräkten åkte på och hela familjen låg i böljan. Först visste inte Ella hur hon skulle hantera situationen, Hur skulle hon ta sig i vattnet. Men efter lite övertalning så flög hon i. det svåra är att få upp henne på båten igen. Jollen är jättebra i de lägerna. Längst bak där motorn ska sitta sticker botten ut som en mycket liten plattform där sätter Ella upp framtassarna sedan får vi knuffa henne i rumpan tills hon fått upp baktassarna och kan häva sig upp i jollen. Sedan flyger hon i igen.
Vi hittade en gamla dummien som vi kastade i i hopp om att kunna hålla den under vattnet och få henne att dyka. Maria jobbade på ett bra tag, tillslut blev Ella blöt om hela huvuet, men det är en bra bit kvar innan vi kan kalla det att dyka :-)

Efter att ha simmat och plaskat i över en halv timme sov Ella som en stock det är annars svårt att "trötta" ut henne. Hon skakar snabbt av sig ansträngningar känns det som.

Sist men inte minst skickar jag upp en bild för att visa att även vi i Stockholm har fina solnedgångar, kolla Anna :-)


Varmt och skönt, Ella hittade herr padda på kvällspromenaen som hon var väldigt nyfiken på. Paddan jobbade som sjutton för att komma undan detta monster men Ella fortsatte följa efter och nosa på herr Padda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0