Vinylkryssning och valpar

I fredag blev jag med på radio och vann en vinylkryssning till finland (tror jag). Jag satt i bilen och var allmänt trött. För att hålla mig vaken satte jag på radion. Då hör jag påannonsering för en tävling där vinsten var just en vinylkryssning (Radio Vinyl) Frågan man skulle besvara var vem rösten tillhörde som spelades upp och ledtråden var att han deltagit i Rederiet. Jag har aldrig tittat på Rederiet men jag vet att Bert-Åke Varg var med. Hans röst känner i alla fall jag igen sedan både mina egna barntv år och barnens. Jag sa till mig själv att om det var hans röst de skulle spela upp så skulle jag ringa, jag har aldrig gjort det förut men tänkte att det skulle hålla mig alert. Visst var det rätt skådis och jag ringde en gång, två gånger och tredjegången gillt kom jag fram...........
Heltokigt, så nu har jag varit med i radio och vi ska åka på kryssning.



Sätter in en bild på Ellas Snyggbrorsa och önskar honom, Mona och uppfödarna ett stort Grattis då han har fått valpar tillsammans med Bella tillhörandes Aberlours Kennel. Kolla in dem på deras hemsida. 5 bedårande valpar 3 hanar och två tikar.

Ulrika har också tittat ut en snygg hanne till Ellas syrra Chanja. Så nu går de i väntans tider på att löpet ska sätta igång.
Kolla in på hennes sida. Vi börjar närma oss valparnas årstider nu känns det som. Jag önskar dem lycka till i sitt avelsarbete.

Sist men inte minst har jag halkat med på träning av en servicehund idag. Ella och jag ställde upp som träningsobjekt i hundmötesträning. Jätteintressant och lärorikt då det var vi, det hundekipaget som skulle tränas och en hundpsykolog.
Ella skötte sig strålande, fast jag hade varnat för att hon ibland kan säga ifrån om den andra hunden kommer på ett felaktigt sätt. Men hon lydde och hade jättebra kontakt med mig under den timmen vi tränade. Vi körde också människomöten och då fick Ella jobba på att sitta passiv med annan förare medans jag gick fram till hundekigaget, det gick också jättebra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0