Framtidsseminarie

Idag har jag varit på Nacka BK på framtidsseminarie. Eftersom jag i jobbet jobbat med sådana saker tidigare samt att jag bestämt mig för att vara medlem i Nacka så tyckte jag det kunde vara ett bra sätt att lära känna folket på detta sätt. Jag har tidigare försökt komma med genom att anmäla mig till kurser (ända sedan Ella var valp) och varit nere på deras jourträningar både för valpar och vanlig lydnad. Men inte riktigt känt mig hemma. Fel ras, fel jag eller fel timing jag vet inte men rätt har det inte känts. Nu har jag ju lyckats komma med på två kurser men jag anmälde mig till seminariet innan jag visste det. Hade dessutom glömt bort det men något sa pling i mitt huvud när jag låg och började vakna i morse och efter att ha konsulterat kalendern var det bara att fixa morgonbestyren och sedan dra iväg. Ella lämnade jag hemma.

20-30 personer var samlade när jag knallar in 1 minut efter utsatt tid. Ordföranden i klubben hälsade mig välkommen och vi fick fika innan vi började. Presentationsrundan gick bra deltagarna var över lag mycket erfarna hundägare och SBKare. Jag var nog den enda (möjligen en till) som bara hade 2 hundår bakom mig och dessutom mycket liten kontakt med SBK. Jag fick en eloge av deltagarna att jag kommit och dessutom för att jag berättade vad jag kände,om att som ny komma till klubben. Jag kände igen 3 personer sedan tidigare, det var MH folket. Men det kändes lätt att komma in i gruppen och stämningen var bra. På förmiddagen diskuterade vi vad var och en ville ha ut utav klubben och bra/dåligt med klubben, Hur kan vi förändra det dåliga och vad kan jag/vi göra själva för att förändra.
Många ideer kom fram enhel del väldigt konkreta. Sedan bjöds det på lunch och eftermiddagen innehöll fler grupparbeten och redovisningar om feedback och klotterplank (där vi fick skriva upp allt mellan himmel och jord)
För mig var det kul och bra att få se att det sjuder i klubben, de är inte så "farliga" utan riktigt trevliga och bjuder verkligen på sig själva. Hoppas nu att vissa av ideerna kan förverkligas och att vi kan få till en bra gemenskap, för det var det det mesta gick ut på. Jag ser i allafall fram mot att gå ner på mina kurser och även på Måndagsträningarna (dit även tävlingslydnadsträningen kanske ska läggas)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0