Perroträff utan kamera

Idag bar det iväg tidigt. Fick ta mig kommunalt till Ågesta. Väl vid Farsta Strand hade jag gott om tid så jag spanade in busshållplatsen men gick sedan och ställde mig inomhus vid tunnelbanan och väntade. I tid gick jag ut till busskuren. Blir dock tveksam då jag ser en busskur rakt över gatan så jag tänker att det är bäst att kolla vilken av dem jag ska åka ifrån. Det kändes bättre med den tvärs över gatan. Väl där så ser jag bussen åka förbi mig vid den hållplatsen jag börjat stå vid. Riktigt lång näsa fick jag bara ringa Sanna för att kolla hur hon låg till.

Mannes husse förbarmade sig över mig och kom och hämtade, tack så jättemycket. Väl på plats var det en härlig hög med hundar. Nu ska vi se vad jag kommer ihåg,
Förutom Ella var det Perro Rizados Peppar, Bibords Manne, Tango och Max, Hurråsens  Loppan  Bruno, Teddy, och Sally, Minnepy's Zimba, BeccaNeas Enzo och  Doris, Nissedalens Dexter, Hunds Pedro, Maja från Ockelbo. Någon kan jag tyvärr ha missat. Namnen är inte deras riktiga kennelnamn utan vad de kallas idag, jag hoppas jag fick dem rätt. Men jag skrev dit uppfödarens namn bara för att det är lite kul att se var hundarna kommer ifrån. Det var kul att se att så många dök upp trots att det var lite kallt (-7 var det någon som sa). Ganska snart släppte vi alla lösa och det blev lite race. Det som är bra med Ågesta är att man inte behöver gå så långt innan man kan släppa hundarna och att det är öppna fält så att man har bra översikt. Efter en inte alltför betungande promenad stannade vi och tog en fika. Ella satt och vaktade min väska med mat attans om någon kom för nära hennes chans till godis. Efter en stund började kylan krypa på, så vi bestämde att köra lite övningar.
Vi körde hälsa övningar på den nivå som hunden låg på, antingen bara hälsa på matte/husse och därefter i olika steg fram till tandvisning. Alla hundarna var jätteduktiga men detta behövde många träna på.  Ella och jag fick några omgångar bra träning med olika personer. Ella uppförde sig bra fast lite fjösig ibland, två kunde titta på tänderna. Även om inte det var mitt främsta mål med dagen utan att okända skulle få klappa henne utan att hon ryggade.
Dock är tandvisningsträning jättebra om vi ska upp på tävlingsarenan. Jag lämnade sedan över Ella i Sannas dotters vård medans jag gick runt och gosa, klappa eller bara bjöd godis till alla hundarna. Jätteintressant att se hur olika individer beteer sig. Allt från lilla Sally som var hur modig som helst :-) till andra hundar som behöver mer tid på sig.
Mer av denna sortens träning tycker jag att vi ska ha......
Ingen kamera hade jag med mig då dottern lånat den annars fanns det chanser till bra bilder

Det är också kul att se nya hundar som dyker upp även om jag gillar de som brukar komma skarpt, så är min tro att vi alla behöver se rasen med dess för och nackdelar, likheter och skillnader. Tack för idag och hoppas vi ses snart igen.

Kommentarer
Postat av: Annica o Fanta

Oh,va kul att ni träffas så pass ofta.Tusan att vi bor så långt ifrån varann!Vi skulle verkligen behöva ha den sortens träning.Skulle man kunna ordna någon träff/kurs och koncentrera oss på den biten?Det är svårt när man bor på så många olika håll.Kram Annica o Fanta

2009-02-01 @ 19:58:05
URL: http://www.nogg.se/fanta
Postat av: Jenny Åström

Hej, hej!

Visst är träningslusten tillbaka, det är superkul! Du är flitig som vanligt ser jag ; ) Kul med träff, det är alltid roligt att träffa likasinnade... Jag har utmanat dig, kolla min blogg ; ) Jenny

2009-02-05 @ 23:10:55
URL: http://http://blogg.passagen.se/frasses/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0