Några eftersläntrare :-)


Sitter på jobbet och avslutar ett dokument som måste in före årsslutet fast egentligen är jag ledig.
Men det känns skönt at få ta det lugnt.
Vi har haft fint besök här Peppar och Sanna :-) Fast Ella var inte så nöjd med att Peppar kom, det är en hund som måste sättas på plats när han kör sina charmoffensiver.
Vi bestämde oss för att träna inomhus idag och då fick det bli på mitt jobb. Det gick jättebra. Vi körde igenom nästan hela programmet utom hopp och apportering eftersom det var lite improviserat.
Ella fick mycket träning i fotgående idag. Så pass mycket så när vi skulle köra igenom programmet och kom till ställande under gång så orkade inte Ella fokusera på mig och la sig istället för att stå kvar.
Men vad gör det det är bara mängdträning och idag så var jag nöjd med fotgåendet :-))
Har dessutom spelat in kommenderingarna både den jag gjorde till Sanna och den hon gjorde till mig på mobilen. För att kunna använda i täning för att utföra men också som störningsträning, fiffigt va :-)

Har dessutom fixat lite i bloggen, städat bort jul och förberett för nyår. Några dagar kvar sedan är det ett nytt år och kanske dax att titta tillbaka på de mål jag satte upp för 2009 och förbereda nya för 2010. Men det får jag återkomma till i nästa inlägg för nu ska jag slutföra jobbet.







Ki med familj och fina hundar. Fozzie är en av mina favoriter han är jättego. Dessutom är Ki och Fozzie ett föredömme för oss och en man alltid kan ställa frågor till hur man ska komma ur någon knixig situation i träningen.

Ännu en Ella fast med mer vitt på nosen :-) Syrran Chanja.


Lena med sina fina hundar och fina bilder, de är så fotogeniqa eller så är Lena en förbannat bra fotograf :-)
Dessutom är Lena en hejare på att inspirera och lära ut det här med hundträning. Har följt hennes blogg ett tag och träffade henne första gången i Gränna när hon dömde lydnadstävlingen och fick oss alla på bra humör och stolta över våra prestationer. Dessutom fick jag chansen att få en helg helg tillsammans med ett gäng och träna tävlingslydnad vilket sporrade mig till att anmäla mig till första officiella tävlingen.

Kommentarer
Postat av: Petra

Du är så duktig att träna med din Ella tycker jag.Och vad skönt att jobba i lugn och ro.Dessutom så börjar du bli ett riktigt proffs på bloggdesign.Kanske ska börja anlita dej till både det ena och det andra.Kramar Petra & Lufsen.

2009-12-28 @ 21:25:45
URL: http://nogg.se/lufsen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0